Genel 07 EKİM 2010 / 12:54

BİMER vatandaşı dinliyor

BİMER, vatandaşların başvurularının elektronik ortamda değerlendirilmesi ve ilgili kurumlara yönlendirilmesini sağlıyor.

BİMER, vatandaşların başvurularının elektronik ortamda değerlendirilmesi ve ilgili kurumlara yönlendirilmesini sağlıyor.


Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesindeki BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın yürüttüğü çalışmalarla hayata geçirildi. BİMER; tüm yurtta ve yurtdışından vatandaş başvurularının elektronik ortamda değerlendirilmesini ve ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesini sağlıyor.

CeBIT Bilişim Eurasia kapsamında 6 Salonda standı bulunan Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı katılımcılara BİMER hakkında geniş bilgi de aktarıyor.

2006 yılı Şubat ayında kurulan BİMER Sistemi Cumhurbaşkanlığı ve TBMM dışında tüm bakanlıklar, 81 valilik, 81 il belediyesi ve tüm alt birimleri de dahil olmak üzere 26 bin 708 kamu kurum ve kuruluşu ile ağ bağlantısına sahip.

Bu kapsamda Başbakanlık ve İçişleri Bakanlığı tarafından yayınlanan genelgelerle tüm valiliklere de “BİMER ve ALO 150” merkezleri kurularak ağa dahil edildi. Bilgi edinme, e-posta, internet, mektup, faks ve şahsen başvuru yoluyla 2010’un ilk 8 ayında BİMER’e başvuran 559 bin 484 vatandaşın işlemi bu sistem tarafından gerçekleştirildi. Geçen yılın ilk 6 ayında bu sayı 368 bin 694 olarak gerçekleşmişti. BİMER’e bugüne kadar yapılan toplam başvuru sayısı ise 2 milyon 211 bin 492’ye yükselmiş durumda bu başvuruların yüzde 86’sı internet üzerinden gerçekleştirildi.