Genel 24 MART 2010 / 12:32

Bilişim sektörünün yıldızları aranıyor

Interpromedya, bilişim sektörünün yıldızlarını İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması'nda yer almaya davet ediyor.

Interpromedya, bilişim sektörünün yıldızlarını İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması'nda yer almaya davet ediyor.


Türk bilişim sektörünü kamu kurumlarından iş dünyasına, Ortadoğu'dan Avrupa'ya kadar taşıyan İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması'na başvurular başladı. 22 Nisan 2010'a kadar yapılacak başvurular sonrasında, 5 bin şirket arasından sektörün ilk 500 şirketiyle birlikte toplam 48 kategorinin liderleri belirlenecek. İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması'nın 11'inci yılındaki en önemli yeniliklerin başında ise Çağrı Merkezleri, AR-GE ve Alternatif Operatörler sıralamalarının eklenmesi geliyor.

Türkiye bilişim sektörünü tüm detaylarıyla yansıtarak sektörünün ilk ve tek referans kaynağı olan İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması'nda yer almak için, şirketlerin formları doldurup İnterpromedya'ya ulaştırması yeterli olacak. Donanım, yazılım, hizmet ve özel bölüm ana başlıkları altında 48 farklı kategorinin inceleneceği araştırmanın sonuçları, yurtiçi ve yurtdışı iş ortaklığı süreçlerinden yatırım ve satın alma kararlarına kadar birçok alanda sektör için en etkili referans olma özelliği taşıyor.

Sektör hacmi 30 milyar dolara yükselecek

2010'da Avrupa bilişim pazarında yüzde 1 büyüme beklenirken, Türkiye bilişim pazarının bu yıl yüzde 8 büyüyerek 30 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Türkiye bilişim pazarının 2009 sınavını başarıyla atlattığını ifade eden Interpromedya Pazarlama Hizmetleri ve Araştırma Grup Müdürü Özlem Unan, "Türkiye bilişim sektörünün 2009'u yüzde 2'lik bir daralma sonucunda 27,5 milyar dolar hacimle kapattığını tahmin ediyoruz . Türkiye'deki birçok sektör yüzde 30'lara varan bir daralma yaşarken bilişim sektörü 2009 sınavını bizce başarılı bir şekilde tamamladı. 2010 beklentimiz ise, pazarın yüzde 8 büyüyerek 29,8 milyar dolara ulaşması. Böylece Türk bilişim sektörünün krizin etkilerini Avrupa'ya kıyasla çok daha erken silkeleyeceğini düşünüyoruz. Türkiye ekonomisinin oldukça üstünde bir performans sergileyen bilişim yıldızlarını sahnedeki yerlerini almak üzere 22 Nisan'a kadar İlk Bilişim 500 Şirketi Araştırması'na katılmaya davet ediyoruz" dedi.

Türkiye ve Avrupa bilişim pazarıyla ilgili rakamsal beklentiler

2010 yılında Avrupa bilişim pazarının, 2009 yılına göre önemli bir büyüme göstermesi beklenmiyor. BT, telekom ve tüketici elektroniği pazarlarının toplamının 2009 yılına göre binde 5 oranında daralarak 714 milyar avro olacağı tahmin ediliyor. Avrupa bilişim pazarı krizden özellikle tüketici elektroniği pazarı tarafında etkilendi ve buna bağlı olarak plazma, LCD, dijital kamera ve navigasyon cihazlarının fiyatları çok ucuzladı. Ancak buna rağmen tüketici elektroniği pazarı yüzde 8 oranında daraldı. 2010 yılında da bu alanda bir düzelme beklenmiyor. 2009 yılındaki dalgalanmadan en az etkilenen pazar grubu telekom oldu. Telekom pazarı 361 milyar avroyla sadece binde 7 oranında daraldı. Mobil telefon satışları ve ağ altyapı donanımı satışları azaldı. BT donanımı, yazılım ve BT hizmetleri pazarı ise binde 6 büyüyerek 300 milyar avro büyüklüğe ulaştı. Avrupa pazarına kıyasla önemli oranda sıçrama yapacak olan Türkiye bilişim pazarında bilgi teknolojileri pazarının yüzde 11,8  büyüyerek 7,8 milyar dolar, iletişim teknolojileri pazarının ise yüzde 6,8 büyüyerek 22 milyar dolar olması bekleniyor. 2010'da Türkiye bilişim pazarındaki ürün ve hizmet gruplarının dağılım tahminlerine göre telekom hizmetlerinin payı yüzde 63,5, BT donanımı ve telekom donanımı pazarlarının payı yüzde 21,8, yazılım ve BT hizmetleri pazarının payı yüzde 13,7 olarak şekillenecek.

Şirketlerin resmi belgelere dayalı 2009 yılı net satış gelirleri esas alınarak hazırlanan çalışmada yer alabilmek için şirketlerin 22 Nisan 2010 tarihine kadar başvuruda bulunmaları gerekiyor. Şirketlerin ciro performanslarının yanı sıra dünya, bölge ve Türkiye ölçeğinde bilişim pazarına ilişkin verilere de ışık tutacak olan araştırma, sektördeki değişim ve gelişmelere, pazarın durumuna, eğilim ve beklentilere ışık tutacak.