Genel 12 MAYIS 2009 / 13:29

Best Buy Türk tüketicilerle sonbaharda tanışacak

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy basın mensuplarını Türkiye’deki çalışmaları hakkında bilgilendiren bir toplantı düzenledi.

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy basın mensuplarını Türkiye’deki çalışmaları hakkında bilgilendiren bir toplantı düzenledi.


Yaklaşık iki yıl önce Türkiye ofisini faaliyete geçiren Best Buy, Türkiye'de ilk mağazasını sonbaharda İzmir'de açmayı planlıyor. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz'ın verdiği bilgiye göre yeni mağazalar için 76 noktada fizibilite çalışmaları yapılıyor. 2010'un ilk çeyreğinde Ankara ve Bursa'da da mağazalar açılması hedefleniyor.


Türkiye Avrupa'nın Çin'iŞirketin basınla buluştuğu toplantıda bir sunum yapan Best Buy International CEO'su Robert A. Willett günümüzde tüketicinin yüz yüze iletişime ihtiyaç duyduğunda dikkat çekerek kendilerinin de ürün değil müşteri odaklı çalıştıklarını belirtti. Best Buy'ı rakiplerinden ayıran en büyük farkın çalışanlarına olan yaklaşımı olduğunu söyleyen Willett "Mavi tişörtlüler" olarak adlandırdığı Best Buy çalışanlarını şirketin gizli gücü olarak tanımladı.


Willet, Best Buy'ın hedeflerini; her pazarda müşteri deneyiminde bir numaralı tüketici elektroniği perakendecisi olmak, her pazarda insanların çalışmak isteyeceği bir numaralı işyeri olmak, yerel cihaz üreticileri ve kamu kurumları ile işbirliği geliştirmek, bulundukları ülkede yatırımcıların ilgisini çekmek olarak özetledi.


Best Buy'ın Türkiye'ye kısa vadeli değil, ‘Milenyum' (Bin yıl) için geldiğini söyleyen Willett Türkiye'yi potansiyeli nedeniyle "Avrupa'nın Çin'i" olarak gördüklerini belirtti. Willett, hiçbir zaman mağaza açma yarışına girmediklerini, bir ülkede çalışma yapmadan önce pazarı dinlediklerini, öğrendiklerini, diğer pazarlarda edindikleri tecrübeleri yeni ülkelere taşıdıklarını, ondan sonra harekete geçtiklerini vurgulayarak bu şekilde riskleri ve hataları azalttıklarını belirtti. Willett uygun görmedikleri takdirde mağaza açılışını ertelediklerini ve kusursuz oluncaya kadar beklediklerini söylüyor. Willett yerel üreticilerle yapacakları işbirlikleri ile bu markaları dünyaya açabileceklerini de sözlerine ekledi.


Müşteri odaklı felsefeBest Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz ise yaptığı konuşmada "Bir dünya devinin Türkiye'ye geldiği için çok heyecanlı, müşterilere hizmet verecekleri için çok mutlu, gücünü çalışanlarından alan, müşteri odaklı bir kuruluş olarak çok iddialı" olduklarını söyledi. İş modellerinin merkezinde insanın bulunduğunun altını çizen Kopmaz iş iyi yapıldığında mağaza sayısı, Pazar payı ve yıllık cironun kendiliğinden yükseleceğini belirtti. Türkiye'ye 100 metre değil Maraton koşmaya geldiklerini söyleyen Kopmaz kılavuzlarının müşterileri olduğunu belirtti.


1966'da ABD'de kurulan Best Buy günümüzde dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi konumda. 2001 yılında Kanada'nın Future Shop perakende zincirini satın alarak ABD dışına ilk adımını atan Best Buy'ın bugün 13 ülkede 4 bin mağazası ve 155 bin çalışanı bulunuyor. Yıllık 45 milyon dolar ciroya sahip olan ve her 5 yılda bir iki kat büyüme gösteren Best Buy farklı tüketici ihtiyaçları için 9 alt marka ile hizmet veriyor.