Genel 18 ARALIK 2009 / 10:23

Best Buy İzmir'den "Merhaba" dedi

ABD kökenli tüketici elektroniği perakende zinciri Best Buy, Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açtı.

ABD kökenli tüketici elektroniği perakende zinciri Best Buy, Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açtı.


Teknolojiyi kolay ve anlaşılır şekilde anlatma vizyonuyla kapılarını açan Best Buy, 4250 metrekarelik mazağasında 125 çalışanı ile hizmet verecek. Best Buy'da, ileri teknoloji içeren ürünlerle televizyon izleme ve müzik dinleme deneyimlerini yaşatmak üzere oluşturulan "Magnolia Home Theatre" ve bilgisayar oyunlarına yönelik olarak oluşturulan özel bir oyun deneyim alanında tüm ürünler için danışmanlık hizmeti sunuluyor.

Mağazanın resmi açılış öncesi düzenlenen basın toplantısında konuşan ve teknoloji alışverişinde İzmir'de referans noktası olmayı hedeflediklerini belirten Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, rakiplerinden farklı bir satış stratejisi belirleyeceklerini dile getirdi. Türkiye'de teknoloji parekendeciliğinde rekabetin fiyat ekseninde görüldüğünü ve bu konuda yanlış bir algı yaratıldığını belirten Kopmaz, "Fiyatlarımız hiç kimseden daha pahalı olmayacak. Yaptığımız araştırmalarda en büyük eksikliğin tüketicilerin mağaza içinde yeterli bilgi alamaması olduğunu gördük. Müşterilerimize en yeni teknolojileri kolay ve anlaşılır bir biçimde anlatmak için mağazamızda interaktif deneyim alanları oluşturduk. En büyük farkımız ve gücümüz olan ‘mavi tişörtlü' çalışanlarımız, herkesin deneyebileceği ürünlerin bulunduğu interaktif deneyim alanlarında müşterilerimize vaat ettiğimiz alışveriş deneyimini yaşatacak" dedi.

Sırada Ankara var

Türkiye'de ilk birkaç yılda mağaza sayısına bakmayacaklarını, önceliklerinin müşterinin nabzını tutarak ilerlemek olacağını ifade eden Kopmaz, 2010 yılının ilk yarısında ikinci mağazayı Ankara'da açacaklarını söyledi. Türkiye'ye iki yıl önce gelmelerine rağmen mağazalarını yeni açtıklarını belirten Kopmaz, "Buraya ABD'deki şablonumuzu aynen getirseydik mağazanın açılışı çok önce gerçekleşirdi. Bizim ilk hedefimiz yerelleşmek. Türkiye'yi anlamaya ve öğrenmeye çalışıyoruz. Türk müşterisinin güvenini kazandıktan ve uygun bir model olduktan sonra hızlı mağaza açarak Türkiye'nin her yerinde olacağız" diye konuştu. Kopmaz, İstanbul'da olmama nedenlerini ise kendilerine en uygun alternatifi İzmir'de yakalamaları olarak açıkladı. İzmir'in Türkiye'nin 3. büyük şehri ve gelir düzeyinin Türkiye ortalamasının üstünde yer alan bir kent olduğunu da hatırlatan Kopmaz, "Bu gerçeği de görmezden gelemezdik" dedi. İnternetten satış yapmak üzere de hazırlıklarını devam ettirdiklerini ifade eden Kopmaz, 2010'un sonuna doğru internetten de satışa başlayacaklarını dile getirdi.

Best Buy, İzmir Balçova'daki 4250 metrekarelik mağazasında 125 çalışanı ile tüketicisine hizmet verecek.