Genel 26 ARALIK 2008 / 07:32

Barbie iPod’a yenik düştü

Barbie’nin üreticisi Mattel, iPod ve video oyunların Barbie satışlarını dibe vurdurduğunu söylüyor.

Barbie’nin üreticisi Mattel, iPod ve video oyunların Barbie satışlarını dibe vurdurduğunu söylüyor.


Mattel, 8 yaş ve üstü kız çocuklarının artık Barbie’lerle oynamaktansa iPod dinlemelerinden, video oyunlarıyla zaman geçirmelerinden yakınıyor. 2008 satışlarının son on yılın en düşük satışları olduğunu söyleyen şirket, müşteri talebini yeniden canladırmak için Barbie’de rötuşlar yapacak. Ürün çeşitliliği korunacak ancak bundan sonra Barbie’nin tek bir logosu olacak.


 


Yıllık kazancının yaklaşık beşte birini Barbie DVD’leri, kostümleri gibi franchise’larla kazanan Mattel, gelecek ay Şangay’da sekiz katlı bir mağaza açacak. Barbie satışlarının Amerika’nın iki katını geçtiği Çin pazarı, Mattel’in umut kapısı. Şirket, sadece çocukların değil Çinli yetişkinlerin de Barbie’lere büyük ilgi gösterdiğini söylüyor. Bunu göz önüne alan şirket, yeni açacağı mağazada genç ve yetişkin bayanlar için Vera Wang tasarımlı elbiseler de sunacak. Mağazada ayrıca Barbie temalı bir Spa merkezi de bulunacak.