Genel 18 ŞUBAT 2010 / 11:35

Avrupa’da tüketicilerde banka kartı harcamasına doğru bir yönelme var

Visa Europe’un 2009 yılı Avrupa ve Türkiye sonuçları İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında açıklandı.

Visa Europe’un 2009 yılı Avrupa ve Türkiye sonuçları İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında açıklandı.


Visa Europe'un 2009 yılına yönelik değerlendirme toplantısı Visa Europe Üye İlişkileri, Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Steve Perry ve Visa Europe Türkiye Ülke Direktörü Nur Öztin Kurak'ın katılımıyla İstanbul'da gerçekleştirildi.

2009'da Türkiye'deki Visa markalı kart sayısı yüzde 12 artışla 64 milyona ulaşırken, Visa'nın Türkiye'de kart adedi pazar payı yüzde 59'a yükseldi. Türkiye'de Visa kartlarının toplam kullanım hacmi ise geçen yıla oranla yüzde 18 artarak 218 milyar TL olarak gerçekleşti.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan Visa Europe Üye İlişkileri, Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Steve Perry oldukça zorlu ekonomik koşullara rağmen 2009 yılında olumlu sonuçlara ulaştıklarını belirtti. Avrupa'da banka kartı ile yapılan alışveriş işlem hacminin yüzde 10 artığını, bunun da tüm Visa işlemlerinin yüzde 77'sini temsil ettiğini belirten Perry, "Avrupa'da tüketicilerde banka kartı harcamasına doğru bir yönelme oldu. Özellikle de düşük miktarlı işlemlerde. Bu da tüketicilerin ve üye işyerlerinin banka kartını her geçen yıl nakite göre daha fazla tercih etmeye başladığını ortaya koyuyor" dedi.

Türkiye'nin de banka kartı adedi ve kullanım hacminde her geçen yıl biraz daha fazla yol kat ettiğini söyleyen Perry, Türkiye'nin Visa içinde önemli bir konumda olduğunu ve büyüyen pazarlar arasında ilk sırada olduğunu idade etti. Perry, Yunanistan'da ekonomik krizin Visa'nın Avrupa'daki hedeflerine olası etkisi ile ilgili soruyu yanıtlayan, bu ülkelerdeki durumun Visa'nın hedeflerini etikleyebileceğini ama Türkiye, İngiltere ve Polonya gibi ülkelerdeki başarılarla bunları telafi etme imkanlarının olacağını dile getirdi.

Visa Avrupa içinde Türkiye ikinci

Visa Europe Türkiye Ülke Direktörü Nur Öztin Kurak ise 2009 sonu itibariyle Visa markalı kart sayısının yüzde 12'lik artışla 64 milyona ulaştığını ve bu kartların toplam kullanım hacminin geçen yıla oranla yüzde 18 artarak 218 milyar TL olarak gerçekleştiğini belirtti. Visa'nın Türkiye'de kart adedi pazar payını yüzde 59'a, kullanım pazar payını ise yüzde 57'ye yükselttiğine dikkat çeken Kurak, "Visa Europe olarak ekonomik durgunluğa rağmen pazarın üzerinde bir büyüme kaydettik. Visa'yı hariç tuttuğumuzda pazar bizim dışımızda yüzde 10 büyürken, Visa Europe yüzde 12 büyüdü" dedi.

Rakamlarla Visa Europe-Türkiye 2009

Kart adedi pazar payı: % 59

Toplam kullanım pazar payı : % 57

Toplam kart sayısı : 64 milyon adet

Tüketici harcamalarındaki pay (Eylül 2009): % 14

Toplam alışveriş hacmi : Yüzde 12 artışla 100 milyar TL

Kredi kartı adedi : Yüzde 3 artışla 24 milyon adet

Kredi kartlarının alışverişte kullanımı: Yüzde 11 artışla 91 milyar TL

Banka kartı adedi : Yüzde 20 artışla 39 milyon adetBanka kartlarının alışverişte kullanımı: Yüzde 47 artışla 3 milyar TL

Ticari kart adedi : Yüzde 17 artışla 1.2 milyon

Ticari kartların alışverişte kullanımı : Yüzde 25 artışla 6 milyar TL

Temassız kart adedi: 1 milyon

Temassız kart kabul noktası : 17 bin