Genel 11 KASIM 2013 / 15:09

Avea yüzde 36 büyüdü

Gelirlerini önceki yıla göre yüzde 7 artırarak 973 Milyon TL olarak gerçekleştiren Avea, gelir artışında hakim operatörden 2.4 kat daha fazla büyüdü. 
Büyüme stratejisinin sonucu olarak 3. Çeyrekte 224 bin net yeni müşteri elde eden Avea, toplam müşteri sayısını 14 milyonun üzerine çıkarttı. Ayrıca, akıllı telefon penetrasyonunda açıklanan sektör rakamlarına göre 2 çeyrekte de liderliğini sürdüren Avea, geçen yılın aynı çeyreğine göre 11 puan artış ile akıllı telefon penetrasyonunu yüzde 33’e yükseltti. EBITDA’da ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36’lık bir artış elde ederek üçüncü çeyreği 173 milyon TL ile kapattı.

Avea CEO’su Erkan Akdemir: “Ara bağlantı gelirlerindeki düşüşe rağmen gelirdeki güçlü büyümemiz sürdü. Gelirlerimiz önceki seneye göre yüzde 7 artarak 973 Milyon TL olarak gerçekleşti. Ara bağlantı etkisi olmasa gelir artışımız yüzde 16 olacaktı. Geçen yılın aynı döneminde 13 milyon 200 bin olan toplam müşteri sayısını, bu çeyrekte yüzde 7 büyüterek 14 milyon’un üzerine yükseltti.

Kişi başı kullanım süresi yüzde 7 artışla 375 dakikaya ulaştı. Bu çeyrekte ara bağlantı gelirlerindeki düşüşe rağmen gelirdeki güçlü büyümesini sürdüren ve kâr etmeye odaklanan Avea, EBITDA’da önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36’lık bir artış elde ederek üçüncü çeyreği 173 milyon TL ile kapattı.
Akdemir: “Gelir artış oranında hakim operatörden 2.4 kat daha fazla büyüdük”
Avea’nın 2013 yılı 3. çeyrek dönemine ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Avea CEO’su Erkan Akdemir;“ 2013 yılı ‘Akıllı Büyüme’ stratejimizin meyvelerini daha da etkin şekilde topladığımız, kâr ederek sağlıklı büyümemizi sürdürdüğümüz bir yıl… Bu çeyrekte de ara bağlantı gelirlerindeki düşüşe rağmen gelirdeki güçlü büyümemiz sürdü. Gelirlerimiz önceki seneye göre yüzde 7 artarak 973 Milyon TL olarak gerçekleşti. Arabağlantı etkisi olmasa gelir artışımız yüzde 16 olacaktı. Yakaladığımız ivme sayesinde, gelir artış oranında 3. çeyrekte hakim operatörden 2.4 kat daha fazla büyüdük. EBITDA artış oranında ise 8.4 kat fazla bir oran yakaladık” dedi.
Akıllı telefon internet kullanımını tetikledi, Avea’nın data geliri yüzde 43 arttı
Büyümenin önemli bir kısmının mobil internetten geldiğini vurgulayan Akdemir, “Mobil internet bu dönemde de önümüzdeki dönemde de bizim en önemli gelir artış kalemlerimizden biri. Akıllı telefon penetrasyonumuz, geçen yıla göre 11 puan artarak yüzde 33’e yükseldi. Bu büyük bir sıçrama. Bu sıçrayışla geçen yılın 3. Çeyreğinde 2.8 milyon olan akıllı telefon kullanıcı sayımız yüzde 63 artışla 4.6 milyona çıktı. Akıllı cihaz kullanan müşterilerimizin de tabiki daha fazla internet talepleri oluyor. Bu etkileşimle bu yıl geldiğimiz noktada data gelirinde yüzde 43 artış oranını yakaladık” dedi.

Büyüme başarısı mobil kadar M2M 'de etkili oldu
Hayata değer katma odağıyla yılın üçüncü çeyreğinde kurumsal işbirliklerine devam eden Avea, Arçelik işbirliğiyle hayata geçirilen Türkiye’nin en büyük M2M projesi olan TÜBİTAK onaylı, yerli üretim, yazarkasa/pos cihazı’na ilişkin projeyi duyurdu. Ayrıca üçüncü çeyrekte Türkiye’nin ilk Siber Filo Yönetimi Projesi’nde, Pirelli ile işbirliğine giderek filolara yol ve yük güvenliği, yakıt tasarrufu sağlayan Avea’nın ses getiren son M2M işbirliği ise turizm alanındaydı. Rixos Sungate Hotel için tablet aracılığıyla uzaktan yönetilebilen “Akıllı Ev”, “Akıllı Durak” ve “Akıllı Kiosk”tan oluşan sistem geliştiren Avea, turizmde “Akıllı Tatil” dönemini başlattı.
Kurumsal işbirlikleri dahilindeki M2M projelerinin Avea’nın yakaladığı büyüme ivmesinde önemli bir role sahip olduğunu belirten Akdemir, “Bizim büyümede gösterdiğimiz başarı, mobil internet kadar M2M’den de geliyor.


Yeni dönemde yine ‘Akıllı Büyüme’ye odaklanacaklarını belirten Akdemir, Avea’nın son çeyreğe yönelik hedeflerini de şöyle aktardı: “Önceliğimiz, yakaladığımız kuvvetli ivmeyi devam ettirmek. Kurumsal pazar ve Türk Telekom Grubu ile sinerji yaratacak çalışmalara da ağırlık vereceğiz”
Rakamlarla Avea'nın 2012 3. çeyreği
• Toplam gelir 973 milyon TL
• Abone başına konuşma süresi 375 dakika
• Abone başı aylık gelir (ARPU) 22.5 TL
• Abone sayısı 14.1 milyon
• Akıllı telefon penetrasyonu yüzde 33
• Numara taşımada net müşteri kazanımı 133 bin
• Net abone tabanı büyümesi 224 bin