Genel 05 AĞUSTOS 2010 / 11:52

Avea ve İDO işbirliği 'sadık' müşteriye yarayacak

İki büyük şirket düzenledikleri basın toplantısında anlaşmalarının detaylarını aktardı.

İki büyük şirket düzenledikleri basın toplantısında anlaşmalarının detaylarını aktardı.


Türkiye'deki üç GSM operatöründen biri olan Avea ile deniz taşımacılığı yapan İDO ortak düzenledikleri basın toplantısıyla yeni bir projede buluştuklarını açıkladı. Projeyle deniz ulaşımını tercih eden Avea kullanıcıları, İDO ile yolculuk ettiğinde hediye dakika kazanıyor.

Seyahat mil puanı kazandıran Sea&Miles kart sahipleri artık biriken İDO seyahat mil puanları ile Avea'dan dakika alabilecek, konuştukları dakikalar karşılığında da mil puanı kazanacak. Proje kapsamında Sea&Miles üyesi faturasız aboneler 50 mil puan karşılığında 20 Kuruşluk yükleme yapabilirken, faturalı aboneler ise 50 mil puan karşılığında 1 dakika alabiliyorlar. Aynı şekilde her 1 TL'lik Avea faturası veya yüklemesiyle de 1 mil puan kazanacaklar. Avealılar kazandıkları milleri İDO'nun tüm dış hatlar seferleri ile İç Hatların Deniz otobüsü seferlerinde kullanabilecek.

Düzenlenen basın toplantısında anlaşmanın bir yıllık yapıldığı ancak her yıl yenileneceği bildirildi.

Toplantıda açılışı yapan Avea CEO'su Erkan Akdemir, sırasıyla hızlı tren hattında, karada MAN şirketiyle, havayollarında da THY ile yaptıkları ortaklıkları örnek gösterdi. Sıranın deniz ulaşımına geldiğini belirten Akdemir, "Sea&Miles üyeleri ile abonelerimiz için çok cazip bir uygulamayı başlatmaktan gurur duyuyoruz" dedi. Ulaştırmanın her alanında yer almak istediklerini vurgulayan Avea CEO'su, Ar-Ge merkezlerinin açılmasıyla yenilikçi çalışmalarının artarak süreceğini bildirdi.

"Bilet satışlarımızın yüzde 51'i online kanaldan gerçekleşiyor"

İDO Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy yapılan anlaşmayla Sea&miles üyelerine avantaj sağladıklarını, sürekli kullanan müşterilerinin neredeyse aylık konuşma ihtiyacını buradan karşılayabileceğini belirtti. İDO hakkında bilgiler de veren Paksoy, "Son altı yılda 500 milyon dolarlık yatırım yaptık. 104 gemimiz, 80 noktaya bin 300 sefer düzenliyor. Geçen yıl 102 milyon kişi, 7 milyon da araç taşıdık" dedi.

İDO'nun teknolojiyi çok yakından kullanan bir şirket olduğunu belirten İDO Genel Müdürü, bilet satışlarının yüzde 51'ini online kanaldan yaptıklarını açıkladı.

İDO'nun özelleştirilme süreciyle ilgili de sorulara muhatap olan Paksoy, konuyla ilgili finansal uzmanların en doğru seçeneği ortaya çıkarmak için çalışmaları yürüttüğünü belirtti. Dr Ahmet Paksoy, özelleştirmeyle birlikte 2011 yılının dünyaya açılma yılı olarak gördüklerini ifade etti.