Genel 18 MART 2009 / 13:20

Autodesk, Medyasoft'la yaygınlaşacak

Autodesk'in dağıtıcılığını üstlenen Medyasoft, markanın özellikle Anadolu'da yaygınlaşması için kolları sıvadı.

Autodesk'in dağıtıcılığını üstlenen Medyasoft, markanın özellikle Anadolu'da yaygınlaşması için kolları sıvadı.


Medyasoft, Autodesk’in Türkiye dağıtıcılığını üstlendiğini bugün gerçekleştirdiği basın toplantısıyla duyurdu. Bu işbirliğiyle mimari, endüstriyel tasarım, imalat, medya ve eğlence gibi alanlarda 2 ve 3 boyutlu tasarım yazılımları sunan Autodesk’in ürünlerinin, Türkiye çapında yaygınlaştırılması amaçlanıyor.


Toplantının açılış konuşmasını yapan Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu, Medyasoft’un 10. yılını kutladığını belirterek şirket hakkında bilgi verdi. 2001 yılından bu yana dçeşitli markaların dağıcıtılığını üstlendiklerini belirten Papuçcuoğlu, geçtiğimiz yıl SAP ve New Horizons’la yaptıkları işbirliği anlaşmasıyla eğitim tarafında attıkları adımlara dikkat çekti. 2009 başından bu yana Babylon ve SPSS ile işbirliği yapan Medyasoft portföyünü Autodesk ile genişletiyor. Pabuçcuoğlu, 2009 yılında 40 kişilik kadrolarıyla 60 milyon dolar ciro hedefiyle çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Hizmet, dağıtım ve eğitime odaklanan şirket 2012 yılında 100 milyon dolar ciroluk bir katma değerli yazılım dağıtıcısı olmayı amaçlıyor. Autodesk’in alanında güçlü bir marka olduğuna dikkat çeken Pabuçcuoğlu, “Katma değerli yazılım dağıtıcısı olmayı ve bünyemizde bu anlamda güçlü ürünler bulundurmayı hedefliyoruz. Yaygın satış ağımızla Autodesk’e katma değer sağlayacağımıza inanıyoruz. Dağıtım ağımızı daha da güçlendirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruyz. Bu anlamda yeni iş ortaklarıyla iletişim halindeyiz” dedi.


Hedef Anadolu


Pabuçcuoğlu’dan sonra ise Autodesk Türkiye Genel Müdürü Tolunay Tomruk bir sunumla işbirliği hakkında görüşlerini bildirdi. Autodesk’in mşterilerine teknolojileriyle sayısal modeller oluşturarak tasarımlarını görselleştirme, simülasyon ve analiz etme olanağı sunduğunu belirten Tomruk, şirketin 2008 yılında dünyada 2 milyar doların üzerinde ciro gerçekleştirdiğini kaydetti. Bölgede gelirlerinin artışına işaret eden Tomruk, son yıllarda düzenli şekilde iki basamaklı büyüme kaydettiklerini ifade etti. 160 ülkede 9 milyon lisanslı kullanıcıları olduğunu söyleyen Tomruk, “Türkiye’de yaklaşık 20 bin lisanslı kullanıcımız söz konusu. Yerel pazarda hedef kitlemize baktığımız zaman 250 binden fazla şirket potansiyel müşterimiz var. Hedefimiz bu rakamın üzerinde lisanslı kullanıcı sayısına ulaşmak” dedi. Tomruk, Anadolu’da yaygınlaşma hedeflerinin altını çizdi.