Genel 05 KASIM 2013 / 10:16

Arama kelimeleri gayrimenkul satışını artırıyor

Soyak Yapı Genel Müdür Yardımcısı Tarık Ongun, geçtiğimiz günlerde katıldığı Google Think Zirvesi’nde yaptığı  ‘Gayrimenkul Sektöründe Dijital Pazarlama’ başlıklı  konuşmada, her yıl 100 daireyi internetten sattıklarını söyledi. 

Ongun, "Soyak Yapı olarak 2004 yılından bu yana projelerimizdeki satışlarımızın yüzde 7-10’u internetten yapılmaktadır. Her sene yaklaşık olarak 100 daireyi internetten satıyoruz. Bunun yanı sıra dünyada 50’ye yakın ülkede internette satış üyemiz bulunmaktadır. Ve 20 ülkeye satış gerçekleştirdik” dedi ve internet pazarlamacılığı araçlarını gayrimenkul sektöründeki kullanımından örnekler verdi. 2000’lerin başlarında gazete, çağrı merkezi, radyo, sinema, stand ve fuarlar, televizyon, satış ofisleri, web sitesi, dergi, sponsorluklar, satış ofisleri ve örnek daireler vasıtasıyla gayrimenkulde pazarlama faaliyetleri yürütülürken günümüzde bu enstrümanlara görüntüleme, oyun içi reklam, viral, sosyal medya CRM, doğrudan pazarlama ve arama kelimelerininde eklendiğini söyledi.

Arama kelimeleri gayrimenkul satışlarını artırıyor

Gayrimenkulde dijital pazarlamada Adwords kampanya sonuçlarının çok çarpıcı olduğunu belirten Ongun, Soyak Siesta Blue lansmanından örnek verdi: “Soyak Siesta’nın yeni etabı Soyak Siesta Blue’nun 14 günlük Adwords kampanya sonuçlarına göre 400 bin gösterim, 5 bin 250 tıklanma, 2 daire satışı ve 306 form kaydı alındı. Buna karşılık bütçesi sadece 3 bin TL oldu.” Ongun mobil dünyadaki gayrimenkul trendleriniyse şu şekilde sıraladı: SMS marketing, mobil site, aplikasyonlar, mobil banner, video mesajları, IVR pazarlaması ve Outbound.

Ongun, konuşmasının sonunda gayrimenkul sektörünün sosyal medyadaki çalışmalarına da değinerek, Soyak Holding’in kurumsal sosyal sorumluluk projesi ‘Geleceğe Bir Damla Sakla’ kapsamında 2008’de web tabanlı Facebook sosyal paylaşım ağında sektöründe bir ilk olarak yer alan Soyak 1. Sanal Barajı uygulamasından söz etti. Ongun “Soyak Yapı’nın internet sitesinden de erişilebilen uygulamada 15 bin 736 kullanıcı tarafından toplam 723 bin ton su tasarrufu sağlanmıştır. Bu sayede Facebook ‘Soyak 1. Sanal Barajı % 33.2 oranında doluluğa ulaşmıştır” dedi.