Genel 22 MAYIS 2015 / 12:58

Alışveriş omnichannel uygulamalarıyla değişecek

Koç Üniversitesi’nin ev sahipliği yaptığı KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nda perakende sektörünün önde gelen isimleri ile Yomi Kastro bir araya geldi.

Teması ‘Perakendeye Küresel Bakış’ olan konferansta, çoklu kanal yönetiminde farklı stratejiler, marka ve ürün yönetimi zorlukları ve iş gücünün etkinliğine dair sunumlar yapıldı. ‘Omnichannel Perakende Yönetimi’ başlıklı bir konuşma yapan Yomi Kastro, perakendede farklı kanalların gelişimini değerlendirdi ve gelecekteki beklentileri aktardı. ABD’de online satışların 2020 yılında toplam perakende sektör cirosunun yüzde 15’ini oluşturacağını belirten Kastro, mağaza ziyaretçilerinin yüzde 84’ünün alışveriş yapmadan önce veya alışveriş sırasında dijital mecralarını kullandığını sözlerine ekledi. Müşterilerin yüzde 75’inin sosyal mecralarla etkileşimlerinin alışveriş davranışlarını ve marka sadakatini etkilediğini belirtiyor. Mağazaların krallıklarını devam ettirdiğini ifade eden Kastro, satış noktalarındaki dijital uygulamaların ve omnichannel yaklaşımlarının mağaza deneyimlerini de dönüştüreceğini ifade etti.

Omnichannel’da perakendecilerin müşteri ile bireysel olarak tüm kanallar üzerinden stratejik bir şekilde iletişim kurduğunu dile getiren Kastro, “Türkiye’de henüz omnichannel uygulamalarını gerçekleştirdiğimiz söylenemez. Biz bağımsız kanalları yaklaştırmak için mücadele ediyoruz. Bu anlamda daha gidecek çok yolumuz var. Perakendeciler gerçekleştirebilecekleri cironun yüzde 6.5’unu omnichannel uygulamalarını kullanmadıkları için kaybediyorlar. Müşteri sadakatini sağlamak için sadece tıklamanın satışa dönüş oranlarını değil, müşteri psikolojisini dikkate almalıyız” diye konuştu.

Perakende marka ve kurumlarının üst düzey yöneticileri, stratejik planlama, iş geliştirme ve insan kaynakları iş yöneticilerinin katıldığı konferansta konuşmacılar, perakendede operasyon ve ekip yönetimi çözümleri, ürün ve portföy yönetimi optimizasyonu, mobil yönetim uygulamaları, çok kanallı pazarlamada kampanya optimizasyonu konulu konuşmalar yaptılar.