Genel 16 ARALIK 2008 / 14:52

Alibaba.com, Türkiye’de yerel işortakları arıyor

240 ülkede 36 milyon kayıtlı kullanıcısı olan Çin merkezli B2B online ticaret şirketlerinden Alibaba.com, Türkiye’de yerel işortaklıkları ile büyümeyi planlıyor.

240 ülkede 36 milyon kayıtlı kullanıcısı olan Çin merkezli B2B online ticaret şirketlerinden Alibaba.com, Türkiye’de yerel işortaklıkları ile büyümeyi planlıyor.


Şirket, İtalya, Philedelphia ve Hindistan’dan sonra KOBİ’lerle buluştuğu “Açıl Susam” etkinliğini ilk kez Türkiye’de gerçekleştirdi. İstanbul Four Season Otel’de bugün gerçekleştirilen etkinlikte, Alibaba kullanıcıları tecrübelerini paylaşırken, üye olmayan farklı sektörlerden KOBİ’ler de biraraya geldi.


Alibaba.com Stratejik İş Gelişimi Üst Düzey Yöneticisi Brian Wong, Türkiye’de bulunmalarının iki amaç taşıdığını belirtti. Türkiye’deki KOBİ’lere Alibaba.com’dan nasıl yararlanabileceklerini anlatmayı istediklerini ifade eden Wong, “En önemli amacımız ise Türkiye’de yerel bir iş ortağı bulmak. Bizim genişlememizi ve büyümemizi destekleyecek ortak marka bilincimizi oluşturacak stratejik ortaklık için grup arıyoruz. Diğer ülkelerde olduğu gibi yerel bir yapının desteğini almak istiyoruz. Bu konu ile ilgili görüşmelerimiz de sürüyor. Türkiye’de 160 binden fazla kayıtlı üyemiz halihazırda var ayrıca Turkticaret.net ile de bir iş ortaklığımız var” diye konuştu.


Türkiye önemli bir potansiyel taşıyor

Türkiye’nin küresel ticaret açısından önemli bir noktada olduğunu ifade eden Wong, EMEA bölgesindeki ikinci büyük pazar olduğunu belirtti. KOBİ’lerin dünya ticaretinde büyük önem taşıdığını vurgulayan Wong, “Türkiye’de 2 milyon üstünde KOBİ var. Ancak bunların sadece yüzde 10’u ihracat faaliyetinde bulunuyor. KOBİ’lerin genelde yabancı pazarlarla tanışma ve limitli kaynaklar gibi benzer sıkıntıları var. İşte bu noktada Alibaba.com, şirketlerin hem yabancı pazarlara girmesini kolaylaştırıyor hem de danışman olarak bilgilendirme yapabiliyor. Türkiye gibi internetin yoğun olarak kullanıldığı bir ortamda, Türk şirketler açısından elektronik ticaret, çok uygun bir çözüm” diye konuştu.


Wong, sitenin Türkiye’de ithalat amaçlı kullanımının öne çıktığı konusundaki eleştirilere ise amaçlarının sadece Türk KOBİ’lerinin ihracat yapabilmesini ve dış pazarlara açılabilmesini sağlamak olduğunu belirtti.


Zaman, dijital ipekyolu zamanı

Dünyada ekonomik krizin yaşandığı bu süreçte, elektronik ticarete olan talebin daha da çok arttığını da belirten Wong, “Krizin başladığı düşünülen 2007 sonlarından 2007’nin üçüncü çeyreği ve 2008’in üçüncü çeyreği arasında yüzde 40 arasında büyüdük. Krizlerde elektronik ticaret çok önemli bir araç haline geliyor. Artık alıcı ve satıcıların biraraya geldiği dijital ipekyolu çağındayız” dedi.