Genel 23 EYLÜL 2008 / 14:36

Acer çok markalı pazarlamayla her kesime hitap edecek

Acer, Budapeşte’de düzenlediği küresel basın konferansında grubun çok markalı pazarlama stratejisinin detaylarını gün yüzüne çıkardı.

Acer, Budapeşte’de düzenlediği küresel basın konferansında grubun çok markalı pazarlama stratejisinin detaylarını gün yüzüne çıkardı.


Acer Group, Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de düzenlediği küresel basın konferansında geçtiğimiz dönemin değerlendirmesini yaparken, bundan sonra izlenecek çok markalı pazarlama stratejilerine de açıklık getirdi. Geçtiğimiz yıl Gateway, Packard Bell ve eMachines şirketlerini satın alan Acer Group, bu yeni strateji çerçevesinde her markayı farklı müşteri gruplarına göre yeniden şekillendirme yoluna gidiyor.

Acer Yönetim Kurulu Başkanı Gianfranco Lanci, açılış konuşmasında bu kararın sebebini “PC’lerin satın alınırken artık birer ev eşyası gibi değerlendirilmesi ve PC satın alma kriterlerinin farklı tüketici gruplarında büyük farklılıklar göstermesi” olarak açıkladı. “Değişen pazar dinamiklerinde insanlar artık teknik niteliklerden veya kullanılan malzemeden çok, markaya duyduları güven duygusuyla hareket ediyorlar. Bu nedenle farklı demografik özelliklere sahip pazarlarda farklı markalarla yer almanın pazarlama başarısı açısından büyük öneme sahip olduğunu düşünüyoruz” diyen Lanci, Acer Group’un çok markalı pazarlama stratejisiyle ürünlerinin çok daha geniş bir tüketici kesimi tarafından kabul görmesini sağlayacaklarını belirtti.

Yeni anlayış çerçevesinde Packard Bell markası Avrupa pazarında, Gateway markası ise Amerika ve Asya pazarında görünümü ve tasarımı ön planda tutan müşterilere hitap etmek üzere konumlanacak. eMachines, temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ekonomik ürünleriyle bütçeye öncelik veren kullanıcılara hitap ederken, Acer markası da yeni ve inovatif teknolojileri hızla pazarda görmek isteyen tüketicilere hitap etmeye devam edecek. Acer EMEA Başkan Yardımcısı Emanuelle Accolla, bu yeni yapılanmada Acer’ın ekonomi sınıfında yer alan modellerinin yerini yakında Türkiye’de de satışa sunulacak olan eMachines markasına bırakacağının ve Acer’i marka olarak daha yüksek bir yerde konumlandıracaklarının ipucunu verdi. Accolla, Acer’in sunduğu avantajlı fiyatların da büyük oranda şirketin operasyonel verimliliğinden kaynaklandığını belirtti.

Toplantıda küresel ekonomik kriz beklentilerine, hızla artan petrol fiyatlarına ve enerji maliyetine rağmen PC talebinde fazla bir azalmanın gözlenmediği, bunun PC’lerin artık bir ihtiyaç olarak görülmesinden kaynaklandığı belirtildi. Netbook sınıfındaki Aspire 1 ile ilgili gayet iyi geri dönüşler alan ve geçtiğimiz ay bu alanda sıkı bir fiyat rekabeti başlatan Acer, tüm ürün gruplarında hızlı büyümesini sürdürüyor. Toplantıda açıklanan rakamlara göre şirketin özellikle dizüstü alanındaki büyüme göstergesi bölgelere göre yüzde 30 ile yüzde 70 arasında değişiyor.

Acer geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği satınalmalarla birlikte küresel PC pazarında 3. sıraya yerleşirken, küresel dizüstü pazarında 2. sırada yer alıyor. Şirketin şu an 20 milyar dolar olan yıllık gelirinin 2011’de 30 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor. Mobil internetin PC pazarındaki en önemli ivmelenme noktası olduğuna inanan Acer Group, 2008 yıl içinde piyasaya sürülecek 10 milyon adet Acer Aspire 1 netbook ürün adedini de önümüzdeki yıl 25 milyona çıkaracak.

Gianfranco Lanci, yıllık ortalama yüzde 35’lik büyüme hızını koruyabildikleri taktirde Acer’in 2011 yılındaki hedefinin liderlik koltuğundaki HP’yi tahtından indirmek olduğunu söylüyor.