Genel 05 AĞUSTOS 2008 / 10:35

ABD'ye gidiş kılavuzu

ABD'ye gitmek isteyenler için rehber niteliği taşıyan GotoUSA.com, Web 2.0 teknolojisinin nimetlerini kullanıcılara sunuyor.

ABD'ye gitmek isteyenler için rehber niteliği taşıyan GotoUSA.com, Web 2.0 teknolojisinin nimetlerini kullanıcılara sunuyor.


ABD’ye gitmek isteyenlere yönelik bir rehber olmayı amaçlayan GotoUSA.com hizmete açıldı. Mezun Group’un kurucuları arasında yer aldığı yapı, ABD’ye gitmek isteyenlere özel bilgi ve içeriği tek bir platformda yoğunlaştırılmış şekilde biraraya getiriyor. Web 2.0’a uygun teknolojilerin kullanıldığı platformda, kullanıcılar sihirbaz olarak tanımlanan araçlarla ilgi alanlarına ve almak istedikleri bilgilere göre kişiselleştirme yapabiliyor. İnternette ABD’ye gidiş konusunda fazlasıyla bilgi ve içerik bulunduğunun kaydeden Mezun Group CEO’su Ali C. Hantal, yoğunlaştırılmış içerik platformu eksikliğine dikkat çekti. Hantal şöyle devam etti: “Web 2.0’ın getirilerini barındıran, RSS okuyucu mantığında bir yapı şu anda yok. Biz bu platformu sunuyoruz. Kişi kendisine fayda sağlayacak sihirbazları, sisteme eklenip çıkarılabiliyor. Kişi ana sayfada bütün bu sihirbazları yönetebiliyor. GotoUSA, birçok web sitesinin içeriğinden faydalanıyor. Herhangi bir web sitesi RSS’le sistemi beslediği sürece, GotoUSA’in bir parçası olabiliyor.”



GotoUSA, benzerlerinden farklılaşan özelliklere sahip. Bunlardan biri de zaman sayacı olarak da adlandırılan sihirbaz. Kişiler sisteme üye olurken ABD’ye ne zaman gideceklerini, yaklaşık bir süre de olsa, belirtiyor. Bu sihirbaz gidiş gününe kadar geriye sayan bir sayaç mantığıyla işliyor. Dolayısıyla sihirbazda hergün o kişiye özel bir tavsiye yer alıyor. Sihirbazda kısa ya da uzun süreli ziyaret için hazırlanmış değişik tavsiye ve yönlendirmelerin yer aldığını belirten Hantal, üyelerin sistemden gelen bilgileri isteğe bağlı olarak RSS, kısa mesaj ya da e-posta ile alabildiğini söyledi. Diğer yandan siteye girerek bilgileri takip etmek mümkün. ABD’ye gidecek kişiye göre kendilerinin tavsiye ettiği sihirbazların sisteme eklendiğini belirten Hantal, “Kişinin gittiği eyalete göre bilgiler sisteme ekleniyor. Üye sisteme istediği tüm gazeteleri ekleyebiliyor. Sihirbazların limiti yok” dedi.


Üyelik sistemiyle çalışan GotoUSA.com’a üye olmak isteyenler, kimlik bilgilerinin yanı sıra hangi eyalete gittiğine dair birkaç sorunun bulunduğu formu dolduruyor. Kişilere özel sihirbazların sayfalarında yer alabilmesi için bu formun önemine değinen Hantal, sisteme üyeliğin ücretsiz olduğunu kaydetti. Hantal şunları aktardı: “Sistem yayına girdi. Ancak test süreci devam edecek. Çünkü bu, kendini sürekli yenileyecek bir yapı. Amacı bütün dünyada ve Türkiye’de ABD’ye gitmek isteyen ya da giden kişilere ulaşmak.”


Kişiselleştirmenin önemini vurgulayan Hantal, şunları aktardı: “Üyelere özel ihtiyaç duydukları bilgi ve servisleri sunmayı amaçlıyoruz. Kişiselleştirme çok önemli. Herkes kendi ihtiyacına yönelik servisleri kullanmaya başladı. Webde de buraya doğru ciddi bir akım oldu. Şu anda düşünürseniz RSS beslemelerinin çıkma noktası da bu. Dolayısıyla ABD’ye gitmek isteyen kişilerin ana sayfa olarak seçmesini istediğimiz yer GotoUSA.com adresi.”


Servisler çeşitleniyorGelecek dönemde platforma yeni araç ve servislerin eklemesi de planlanıyor. Hantal bu konuda ise şunları aktardı: “Bizim hedefimiz ABD’ye giden kitleyi, gidene kadar bilgilendirmek. Aynı zamanda üyelerimizin orada da hayatını kolaylaştırmak. Kayıt formumuzda uçak bileti satın alma, araba alma ve benzeri sorular yer alıyor. Örneğin, uçak bileti almadıysa üyemizin istemesi halinde birkaç belirli soru daha sorarak bu bilgileri turizm acentesine yönlendiriyoruz. Acente üyemizle iletişime geçiyor. Burada üçlü bir kazanç modeli söz konusu. Bu üçlü modelde kullanıcı tecrübelerden faydalanıyor. İhtiyaçları olduğu noktada onları çözüm ortağımız olan servis sağlayıcı şirketlere yönlendiriyoruz. Harcama yapacağı servise en uygun fiyatla erişiyor. Servis sağlayıcı hedef kitleye ulaşıyor. Burada biz de şirketten gelir paylaşımı modeliyle kazanç elde ediyoruz.”


Sırada diğer ülkeler varGotoUSA.com farklı ülkelerde de servis vermeye hazırlanıyor. Bu noktada hedef ise ABD’ye en çok öğrenci gönderen ülkeler. Kore, Çin, Japonya gibi Uzak Doğu ülkelerinin öne çıktığını belirten Hantal, “Bu yıl sonuna kadar İngilizce sürümü yayına sunmayı hedefliyoruz. Hatta farklı dilleri de ekleyebiliriz” dedi. 



GotoUSA.com kullanıcı öneri ve eleştirilerine açık bir platform. Sitede buna uygun bir bölüm de yer alacak. Böylece kullanıcılar ihtiyaç duydukları ama eksik olan araçları burada söyleyebilecek. Kitlesel paylaşıma ve kollektif zekaya dayalı bir yapı sunduklarını belirten Hantal, ihtiyaç duyulan servislerin eksikliğinin kendilerine bildirilmesinin önemli olduğunu vurguladı. “Bu bölüm çok ciddi şekilde dikkate alınacak. Çünkü bizce kullanıcıların istek ve ihtiyaçları bizim ana hedefimiz olmalı. Bir kullanıcı bir servisin eksikliğini duyduğunda onu eklemek bizim birincil görevimiz. Dolayısıyla bu gelişimimiz özgür düşünceyle olacak” diyen Hantal, bu paralelde yakın dönemde döviz kurları çeviri tablosu ve sözlük gibi araçların sistemde yer alacağını ekledi. GotoUSA.com 2009’da 50 bin üyeye ulaşmayı hedefliyor.