Genel 27 AĞUSTOS 2010 / 08:23

ABD'de kurumlar sosyal medyayı sevmiyor

ABD’de kurumsal şirketlerdeki yöneticiler sosyal medyayı benimsemekte zorlanıyor.

ABD’de kurumsal şirketlerdeki yöneticiler sosyal medyayı benimsemekte zorlanıyor.


Yapılan bir araştırmaya göre, ABD’li yöneticiler sosyal medyayı somut faydalar sağlamak için etkili bir biçimde kullanmıyor. Bunun yanı sıra yöneticiler çalışanlarının sosyal medyada vakit geçirmesini istemezken, sosyal medyayı iş stratejilerinden uzak tutuyor.

NoJitter tarafından gerçekleştirilen ankete katılan yöneticilerin yüzde 44’ü kurumsal iletişim projelerinde sosyal medyayı kesinlikle kullanmak istemiyor. Yöneticilerin yüzde 32 ise şimdilik böyle bir planı olmadığını ancak bundan sonra sosyal medyayı iletişim stratejilerine dahil etmeyi planladıklarını söylüyor. Yüzde 24’ü ise sosyal ağlarda aktif bir biçimde yer aldıklarını belirtiyor.

Yöneticilerin sosyal medyaya soğuk durmasının altındaki neden bütçe ve zaman sınırlamaları olarak değerlendiriliyor. Şirketler öncelik listesinde yer vermedikleri sosyal medyanın gücünü belki gelecekte anlar.