Genel 12 EYLÜL 2008 / 10:59

80 sonrası kuşak için yenilikçi kariyer projeleri

CMC, almış oldukları akademik eğitimler ve sahip oldukları özgüvenle hızlı kararlar veren 1980 sonrası kuşağı gençlerinin beklentilerini de göz önünde bulunduran eğitim programları geliştirdi.

CMC, almış oldukları akademik eğitimler ve sahip oldukları özgüvenle hızlı kararlar veren 1980 sonrası kuşağı gençlerinin beklentilerini de göz önünde bulunduran eğitim programları geliştirdi.


CMC (Customer Management Center), çağrı merkezi sektöründe yüksek oranda gözlenen eleman değişimi sorununa çözüm bulmayı amaçlıyor. CMC, uygulamakta olduğu Jr. Academy (Biz Yeniyiz) ve CMC Gelişim Akademisi projeleriyle, kariyer yolunda gençlere sahip çıkarak, hızlı işten ayrılma sürecini azaltma noktasında olumlu sonuçlar elde ettiğini belirtiyor. CMC’de çalışan 1980 sonrası kuşak arasında yapılan Generation Next (Gelecek Kuşak) araştırmasının ortaya koyduğu verilerin değerlendirilmesiyle yol alınan çalışmada, gençlerin hızlı işten ayrılma sürecinin ardında yatan nedenlere bakıldığında ilginç bir tablo çıkıyor ortaya. Sebepler ve sonuçlar, sektörel anlamda kuşak farklılıklarını değerlendirebilmek adına da anlamlı ipuçları veriyor. 


 


Araştırmaya göre hızlı eleman sirkülasyonunun altındaki nedenlerin başında gençlerin yaptıklarını çok doğru bulmaları ve rahatlıkla başka bir iş bulabileceklerine dair olan inançları geliyor. Kendine güvenli, seçici ve yaratıcı bir kişiliğe sahip olan 80 sonrası kuşağı, ilk iş deneyimlerinde bir olumsuzlukla karşılaştıklarında çoğunlukla pes ediyorlar. Yüzde 70’i otoriteye karşı koyarak kurallara itiraz ederken, yüzde 60’ı ise otoritenin ilgi alanlarını kısıtladığını düşünüyor. Araştırmadaki en can alıcı noktalardan birisi ise sadakat hislerinin zayıf olması ve karşılarına çıkan daha iyi bir iş teklifini, hiç düşünmeden kabul etmeleri. Öte yandan kişisel bilgi ve becerilerine yatırım yapıldığı müddetçe iş değiştirme olasılıkları düşüyor.


 


CMC Genel Müdür Yardımcısı Metin Tarakçı’ya göre çağrı merkezi sektöründeki yüksek işten ayrılma oranına ilişkin sorunun çözümü, sektör çalışanlarının büyük çoğunluğunu teşkil eden 80 sonrası kuşağın beklenti ve isteklerini anlamaktan geçiyor. Araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesiyle CMC çerçevesinde geliştirilip uygulamaya geçen Jr. Academy (Biz Yeniyiz) ve CMC Gelişim Akademisi projeleri kapsamındaki eğitim programları ile farklı aşamalardan geçerek çalışmaya başlayacak olan personele  temel ve teknik yetkinliklerini geliştirme fırsatı sunuluyor. Gençlerin çağrı merkezlerini kariyer sahibi olabilecekleri bir yer olarak görmelerini sağlayarak, hızlı çalışan sirkülasyonu sorununa kalıcı bir çözüm getirmek hedefleniyor.