Genel 02 ARALIK 2008 / 14:17

6. eTR Ödülleri sahiplerini buldu

TÜSİAD ve Türkiye Bilişim Vakfı işbirliği ile gerçekleştirilen 6. eTR Ödülleri Ankara Sheraton Otel ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen törenle sahiplerine dağıtıldı.

TÜSİAD ve Türkiye Bilişim Vakfı işbirliği ile gerçekleştirilen 6. eTR Ödülleri Ankara Sheraton Otel ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen törenle sahiplerine dağıtıldı.

Ankara - Devlette örnek uygulamalara dikkat çekilmesini ve yenilikçi girişimlerin kamuoyuna tanıtılmasını, başarılı girişimlerin desteklenmesini hedefleyen eTR Ödülleri töreninde konuşan Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı, küresel krizin ABD’yi yeni vurduğunu dile getirerek içinde bulunulan kriz döneminin Türkiye için yeni bir sınav niteliğinde olduğunu belirtti. Eczacıbaşı, bu olumsuz ortama rağmen Türkiye’nin rekabet gücünün daha fazla azalmaması gerektiğine dikkat çekti. Bunun, kamu özel sektör birlikte, verimliliği arttırmaya çalışarak, innovasyon ve Ar-Ge’den vazgeçmeden sağlanabileceğini ifade eden Eczacıbaşı sözlerine şu şekilde devam etti: “Ülkemizde de ekonominin kan damarları finas sistemi ise, bilgi ve iletişim teknolojileri de sinir sistemidir. Kriz geldi diye Türkiye'nin ''e-dönüşümü'' için gerekli olan Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarında yavaşlanmaması gerekiyor. Çünkü yavaşlarsak krizden çıktıktan sonra daha güçsüz oluruz.


TÜSİAD Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ, internet ve bilişim teknolojilerinin yaygınlaşmasının vatandaşların e-Devlet uygulamalarını kullanma alışkanlığını arttıracağını ifade ederek bunun da maliyetlerin düşmesinde önemli bir etken olacağını dile getirdi. Farkındalık düzeyi yüksek, eğitimli ve devletten “e-hizmet” talep eden vatandaşların olması için internette ucuz ve kolay erişimin sağlanması gerektiğini kaydeden Yalçındağ, “Bu noktada internete erişimdeki özel iletişim vergisinin indirileceği yönünde yapılan açıklama olumlu etkiler yaratacaktır. Kamu hizmetlerinin ortak platformda sunumunu hedefleyen ''e-Devlet kapısıyla'' ilgili sürdürülen yoğun çalışmaların hızla tamamlanması da vatandaşların elektronik ortamda kamu hizmetlerine erişimini kolaylaştırarak geliştirmesi bakımından önem taşımaktadır.


Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Nazım Ekren, 6. eTR Ödülleri ve Kongresi''nin açılışında yaptığı konuşmada kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulmasının hizmetlerin kaliteli sunulmasını ve zamanın verimli kullanılarak etkinliğin ve verimliliğin arttığını söyledi. Ekren, e-Dönüşüm Türkiye projesinin, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşüm sürecinde kritik aşamalardan biri olduğunu hatırlatarak sözlerine şu şekilde devam etti: “Süreç içinde önemli adımlar attık. Önemli gelişmelerde özel ve kamu sektörüyle sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte imzalar attık. Ama bugün ulaştığımız en önemli noktalardan bir tanesi, bu ay içinde faaliyete geçecek olan e-Devlet Ana Kapısıdır. e-Devlet Ana Kapısı, bundan sonraki aşamalarda e-Devlete geçişte kamu ve özel sektörün karşılıklı bilgi paylaşımında en kritik aşamayı da şekillendirmiş olacaktır. Elektronik ortamda etkin bilgi paylaşımının sağlanması hukuki altyapıları da birlikte getirecektir.” Bilgi ve iletişim teknoloji sektörünün istikrarlı büyümesini devam ettiğini hatırlatan Ekren, 2008 yılı sonu itibariyle telekomünikasyon sektörü pazarının 2007 yılına göre yaklaşık yüzde 20 büyüyerek 20,5 milyar dolar seviyesine, bilgi teknolojisi sektörünün de yüzde 17 büyüyerek 5,5 milyar dolar seviyesine ulaşmasını beklediklerini söyledi. Nazım Ekren, genişbant internet altyapısının yaygınlaşmasına bağlı olarak abone sayısında yaşanan hızlı büyümenin devam edeceğini belirten Ekren, 2008 yılı sonu itibariyle abone yoğunluğunun yüzde 7,8'e ulaşmasını beklediklerini kaydetti.


Açılış konuşmalarının ardından oturumlarda, Intel Corparation Yönetim Kurulu Başkanı ve Birleşmiş Milletler Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile Kalkınma Başkanı (UN-GAID) Craig R. Barrett “Gelecekte Bilişimin Yeri, Türkiye’ye Yansımaları; Vizyonel Bakış” ve Deloitte Türkiye Stratejik Planlama, İş Geliştirme Pazarlama Ortağı M. Sait Gözüm “e-Devlet Yolunda e-Belediye Kıyaslama Çalışması” başlıklarıyla sunumlarını gerçekleştirdi.


Ardından moderatörlüğünü eTR Ödülleri ve Kongresi Yürütme Kurulu Başkanı Şafak Alpay’ın yaptığı ve Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mete Yıldız, Hacettepe Üniversitesi Araştırma Görevlisi R. Erdem Erkul ve Turkcell Katma Değerli Servislerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Serdar’ın konuşmacı olarak yer aldığı “Türkiye’de Mobil Devlet” başlıklı oturum yapıldı.


6. eTR Ödülleri sahiplerini buldu


Açılış konuşmaları ve oturumların ardından akademisyen, gazeteci, bürokrat ve özel sektör temsilcilerinden oluşan jüri üyelerinin elektronik oylamalarıyla 6. eTR Ödülleri sahiplerine verildi. 3 kategoride gerçekleştirilen ödül töreninde “Kamudan Vatandaşa e-Hizmetler” kategorisinde eşit oy alan Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı “SMS Bilgi Sistemi” ve Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü “Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı Uygulaması” ödül aldı. “Kamudan İş Dünyasına e-Hizmetler” kategorisinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı “Garanti Belgesi ve Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesinde e-İmza ve e-Belge Uygulaması” ödül alırken “Kamudan Kamuya e-Hizmet” kategorisinde ise ödül Orman Genel Müdürlüğü “Orman Yangın Yönetim Sistemi”nin oldu.


Ödül Alan Projeler“Kamudan Kamuya e-Hizmet” kategorisi- Orman Genel Müdürlüğü “Orman Yangın Yönetim Sistemi” İnternet tabanlı mobil uygulamalar ile orman yangınları ile mücadele konusunda etkinliği artıran proje sayesinde yangın ihbarı alındığında uygulayıcı birimlerin, verilen koordinata en yakın yangın söndürme ekip ve aracını hemen harekete ettirerek, yangına kısa sürede müdahale edilmesi sağlanmaktadır. Proje, yangın amirlerinin orman yangını yönetimini kolaylaştırarak, yangın etrafındaki araçların konumunu, sayısı ve hareketleri sayısal meşcere haritaları üzerinde değerlendirerek uygulayıcı birimlere kontrol ve planlamada kolaylık sağlamaktadır.“Kamudan İş Dünyasına e-Hizmetler” kategorisi- Sanayi ve Ticaret Bakanlığı “Garanti Belgesi ve Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesinde e-İmza ve e-Belge Uygulaması”4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 13. ve 15. Maddeleri çerçevesinde sürdürülen garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri yeterlilik belgesi işlemleri, Ocak 2008 tarihinden itibaren tamamen elektronik ortamda ve elektronik imza ile gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamanın Türkiye’de ilk ve tek elektronik belgelendirme uygulaması olduğu belirtilmiştir.“Kamudan Vatandaşa e-Hizmetler” kategorisi- Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı “SMS Bilgi Sistemi”Adalet Bakanlığı, mahkeme kararlarının ve diğer adli işlemlerin SMS yolu ile ilgililerin cep telefonlarına gönderilmesi için Avea, Turkcell ve Vodafone ile işbirliği protokolü imzalamıştır. Nisan 2008 itibariyle hizmete giren UYAP SMS Bilgi Sistemi ile avukat ve vatandaşların adliyelere giderek ilgili oldukları dosya ya da işlemler hakkında bilgi almak için harcadıkları zaman, emek ve masraf ortadan kaldırılmıştır. Adli işlem bilgilerinin taraflara en hızlı şekilde bildirilmesi, bilgilere her an her yerden ulaşılabilmesi, tarafların UYAP sistemindeki dosyalarında yapılan işlemlerden anında haberdar edilmesi, tebligat sürecinin kısaltılması ile tebligat ve kırtasiye giderlerinin azaltılması hedeflenmiştir. Ayrıca sistemin yaygın bir şekilde uygulanması ile adliyelerdeki iş yükünün azaltılması, işlemlerin hızlanması ve uygulamada şeffaflık sağlanmıştır. - Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü “Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı Uygulaması” Nisan 2008 itibariyle maddi hasarlı trafik kazalarında, tarafların anlaşarak doldurdukları kaza tespit tutanakları www.tramer.org adresinden girişi yapılarak takip edilmektedir. İnternet üzerinden kesintisiz 24 saat hizmet veren uygulama; tüm sigorta şirketleri, Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu (TMTB) Tutanak Değerlendirme Komisyonu ve vatandaşlar tarafından kullanılmaktadır.