Genel 29 ARALIK 2009 / 08:06

3M, müşterileri işbirliğine davet ediyor

Görselde görmüş olduğunuz ‘İnnovasyon Dünyası' merkezi, 3M şirketi'nin müşteri ile işbirliği içine girdiği innovasyon merkezi.

Görselde görmüş olduğunuz ‘İnnovasyon Dünyası' merkezi, 3M şirketi'nin müşteri ile işbirliği içine girdiği innovasyon merkezi.


Çevrimiçi kullanıcı toplulukları dünyasında; sosyal medya, interaktif bloglar ve diğer teknolojik alanlar, şirketler için, müşterilerin geri bildirimlerine ulaşması açısından oldukça anlamlı ve faydalı. Bu anlamda yüz yüze iletişimin artık geçmişe ait bir durum olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bu düşünceyi kıracak olan bir şirket var: 3M.

3M şirketinin araştırma tesisleri yanında yer alan müşteri inovasyon merkezi, kurumsal müşterileri bir araya getiriyor ve müşterileri yenilik sürecinde aktif olmaları konusunda yönlendiriyor.

Kurulan bu müşteri merkezleri, 3M teknolojileri arasında yaratıcı bağlantılarla, müşteri ihtiyaçlarının daha zengin bir anlayışla birleştirilerek, müşteriyi yeniliğe teşvik etme amacını taşıyor. Harvard İşletme Okulu'ndan Ranjay Gulati, "Müşteri odaklı olmak, müşterilerin ne istediklerini sormak ve onlara istediklerini vermek değil. Bu, daha çok müşterinin ürünü nasıl kullandığı ile ilgili bir farkındalık yaratmakla ilgili" yorumunda bulunuyor.