Genel 11 KASIM 2009 / 09:00

3G kullanımı iki ayda yüzde 10'a yaklaştı

İnterpromedya Pazar Araştırma Merkezi'nin üç ayda bir düzenlediği Tüketici Trend Araştırması'nın sonuçlarına göre, yüzde 9.3'lük bir kesim 3G kullanıyor.

İnterpromedya Pazar Araştırma Merkezi'nin üç ayda bir düzenlediği Tüketici Trend Araştırması'nın sonuçlarına göre, yüzde 9.3'lük bir kesim 3G kullanıyor.


Türkiye'nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak aktif ve çalışan nüfusun yaşam biçimlerinin ele alındığı Tüketici Trend Araştırması'nın üçüncü dönem sonuçları açıklandı. Teknolojiye olan ilgileri, ürün satın alma kriterleri, ürün kullanım alışkanlıkları, marka tanıma düzeyleri, marka tercihleri ve yakın gelecekte ürün ve hizmet satın alma eğilimlerinin ölçülmesi amacıyla 16 ilde 1.332 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor.

Uzun süre beklenen ve 1 Ağustos 2009 itibariyle kullanılmaya başlanan 3G hizmetleri, Türkiye'de yoğun ilgi görüyor. Araştırmanın sahası sırasında henüz ikinci ayında olan 3G hizmetleri şimdiden yüzde 9.3'lük bir kesim tarafından kullanılmaya başlandı. İnterpromedya'nın yaptığı araştırmanın verilerine göre, Eylül ayı itibariyle tüketicilerin yüzde 17'si 3G uyumlu cep telefonu kullanıyor. Tüketicilerin yüzde 15'i 3G'nin pahalı olduğunu düşünürken, yüzde 63'ü hizmeti gereksiz buluyor.

Tüketicilerin 3G operatör tercihlerinde ise yüzde 61.3 ile Turkcell birinci, yüzde 22,6 ile Vodafone ikinci ve Avea ise yüzde 16.1 ile üçüncü sırada. Tüketicilerin 3G kullanım nedenlerine bakıldığında yüzde 83,9 ile görüntülü konuşma ilk sırada yer alıyor. Yüzde 23,4'lük kesim hızlı mobil internet hizmeti, yüzde 13'lük grup ise mobil TV hizmeti için 3G kullanıyor.

Tüketicilerin önümüzdeki dönemlerde alacağı teknoloji ürünleri hakkında da önemli veriler sunan araştırmaya göre, önümüzdeki 1 yıl içinde tüketicilerin yüzde 26'sı notebook ya da netbook almayı planlıyor. Satın alma sürecinde yüzde 90'lık bir oranla hemfikir olunan kriterler ise; hız, teknik servis desteği, fiyat ve garanti süresi.