Enerji 11 HAZİRAN 2014 / 09:27

TREDAŞ, Windows 8 ile Trakya Bölgesine enerji veriyor

Trakya Bölgesi sınırları içindeki elektrik dağıtım işlerini üstlenen Trakya Elektrik Dağıtım (TREDAŞ), Windows 8 platformunda geliştirdiği EnerjICmobil uygulamasıyla çalışan verimliliğini ve müşteri memnuniyetini artırdı.



TREDAŞ, Windows 8 platformunda geliştirdiği EnerjICmobil ismini verdiği uygulamayla iş emirlerinin yönetimini etkinleştirdi diye belirten TREDAŞ BT Direktörü Tamer Turgut ayrıca saha ekiplerinin performansını daha iyi takip etmeye başladı ve süreçlerinin verimliliğini yükselterek müşteri memnuniyetini artırdı.

TREDAŞ’ın Windows 8 platformunda geliştirdiği ve EnerjICmobil olarak adlandırdığı uygulamayı kullanmaya başlamadan önce bazı zorluklar yaşadığına dikkat çeken Tamer Turgut şunları söyledi:
“İş emirlerinin yönetiminde, saha ekipleri ve yöneticileri arasındaki süreçte yaşanan bazı zorlukları aşmamız gerekiyordu. Tüm süreçler kağıt formlar ve Excel dosyaları üzerinden takip ediliyordu. Arızaların nedenleri, sayı ve sürelerinin takibi sistematik ve anlık olarak yapılamıyor, bakım-onarım faaliyetlerinin planlanmasında ihtiyaç duyulan verilere hızlı ve sağlıklı bir şekilde ulaşmak her zaman mümkün olmuyordu. Bu nedenle mevcut ERP sistemimiz üzerinde çevrimiçi ve çevrimdışı çalışabilecek, kullanıcı dostu ve profesyonel iş amaçlı bir mobil çözüm oluşturmayı hedefledik. Bunun için de Windows 8 platformunu tercih ettik.”

TREDAŞ’ın Mobil Süreçleri Windows 8’e Emanet

TREDAŞ bu proje de Windows 8 in yeni arayüz kolaylığını ve dokunmatik ekran gücünü projeyi geliştirme safhasında kullandı. Özellikle ekiplere atanan işlerin anlık olarak tabletlere iletebilmesi ve iç uygulamalarına son durum bilgisinin aktarılması projenin başarısı için kritik olduğundan dolayı bu noktada Microsoft’un bulut hizmetlerinden Azure platformunun servisleri proje içerisinde kullanıldı. Ayrıca EnerjICmobil farklı sistemlerle entegre çalışan bir uygulama olduğu için, entegrasyon katmanı büyük önem taşıyordu. Tabletlerden alınan bilgiler Biztalk 2013 ile iç uygulamalardan ERP ve Çağrı Merkezine aktarıldı.

İhtiyaçlar ve Çalışanların Performansı Anlık Takip Ediliyor

Bu projenin faydaları üst düzey müşteri memnuniyeti, çalışan performansının takibi, iş emirlerinin anlık olarak iletilmesi, kesintiye müdahale sürelerinin kısalması bu projenin hayata geçirilmesine önemli rol oynadı.

EnejICmobil sayesinde iş emrinin durumları, kullanılan stoklar, kesinti süreleri ve ekibin çalışma süresi gibi parametreler artık merkezden kolayca takip edilebiliyor. Böylece TREDAŞ, çalışanların performanslarını gözlemleyerek ihtiyaç halinde ekipleri uygun yerlere kaydırabiliyor. TREDAŞ ayrıca sahada yapılan elektrik kesme, elektrik açma işlemleriyle sayaç değişimlerini de uygulama üzerinden gerçekleştirebiliyor.

Microsoft Türkiye Windows Pazarlama Grup Müdürü Kadir Şener de şunları söyledi:
“Microsoft olarak, tercih edecekleri tüm cihaz tiplerinde, en iyi Windows deneyimini kullanıcılarımıza sunmayı amaçlıyoruz. En küçük tabletlerden 2’si 1 arada cihazlara kadar Windows 8 ile çalışmak için tasarlanmış güçlü, farklı ve yaratıcı ürünlerle müşterilerimizin gerçek potansiyelini keşfetmelerine yardımcı oluyoruz. TREDAŞ’ın gerçekleştirdiği proje, kurumsal alanda ihtiyaçları karşılamak adına doğru yolda olduğumuzun önemli bir göstergesidir. Kurumsal platformda uyumluluk, kolay kullanım ve verimlilik arayışında olan tüm müşterilerimizi Windows 8’li tabletlerle bir an önce tanışmaya davet ediyoruz.”

Trakya Bölgesi sınırları içinde elektrik dağıtım hizmeti veren TREDAŞ, 1995 yılında yüzde 100 kamu kuruluşu olarak faaliyete geçti. 30 Aralık 2011 tarihinde IC Holding’e bağlı İÇTAŞ Enerji tarafından özelleştirme kapsamında devralınan şirket, genel müdürlük ve 6 işletme müdürlüğüne bağlı toplam 26 farklı konumda, Tekirdağ, Kırklareli, Edirne il ve ilçe merkezlerinde yer alan yaklaşık 880 bin müşteriye hizmet sunuyor.