EMC 27 KASIM 2014 / 13:29

Yeni teknoloji trendleri işletmelere yol gösterecek

EMC’nin bu yıl sekizincisini düzenlediği EMC Forum etkinliği, Ankara’da gerçekleştirildi. Avrupa Birliği Bakan Yardımcısı Dr. Alaattin Büyükkaya’nın katılımı ile gerçekleştirilen EMC Forum, Bulut ve Büyük Veri konuları çerçevesinde, “Yeniden Tanımla” temasına odaklandı. Forum’un açılış konuşmasını, EMC Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Yazılım Grubu Sorumlu Başkan Yardımcısı Dayne Turbitt üstlendi.

EMC Forum kapsamında aynı zamanda, forum katılımcılarının yanıtlarıyla gerçekleştirilen EMC Forum Türkiye Araştırması sonuçları da açıklandı. Araştırmaya, birçok farklı alanda faaliyet gösteren Türkiye’deki işletmelerden, BT konusunda karar sahibi 278 kişi katılım gösterdi. Dikkat çekici sonuçların elde edildiği araştırma; bulut, mobil, sosyal ve Büyük Veri teknolojilerindeki mega trendlere dayanan değişim sürecinde, BT’nin işletmelerdeki değişimler üzerindeki etkisi hakkında BT yöneticilerinin görüşlerini ortaya koyuyor.



Avrupa Birliği Bakan Yardımcısı Dr. Alaattin Büyükkaya: “Buluttaki gelişmeleri görmek hayranlık uyandırıcı”

Avrupa Birliği Bakan Yardımcısı Dr. Alaattin Büyükkaya Forum esnasında gerçekleştirdiği konuşmasında şunları söyledi:

"Geçtiğimiz yıl da Ankara'da gerçekleştirilen EMC Forum'da bulut bilişim konu edilmişti. Bu geçen bir yılda bile buluttaki gelişmeleri görmek hayranlık uyandırıcı. Bugün geldiğimiz noktada bulut teknolojileri yalnızca iş hayatına değil, günlük hayatımıza da etki ediyor. Yeni bir teknoloji devriminin içerisindeyiz. Bir üst seviyeye çıkabilmek için şirketlerin ve insanların, bu yeni dünyaya uyum sağlaması gerekiyor. Teknolojik gelişim, Türkiye'yi daha üst noktalara taşıyacak en önemli unsurlar arasında yer alıyor. Bu vesile ile EMC Forum'un başarıyla geçmesini diliyorum."

EMC Forum Araştırması, Türkiye’de bilişim teknolojilerinin işletmeleri büyüten ve müşterilerle daha iyi iletişim kurmayı sağlayan stratejik bir destekçi olarak görüldüğünü ortaya koydu. BT, işletmelerin iş fonksiyonlarını modernleştiren ve verimliliği artıran (yüzde 34), müşteri deneyimini iyileştiren (yüzde 30) bir unsur olarak görülüyor ve işletmeler her geçen gün daha çok bulut bilişime geçiyor. Bugün işletmelerin yüzde 42’si bulut bilişim çözümlerini kullanıyor. Ancak tam potansiyele ulaşmak için aşılması gereken engeller hala var.

EMC Forum’un ev sahipliğini yapan EMC Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez forum ile ilgili olarak şunları söyledi:

“EMC Forum’da bu yıl katılımcılara ‘BT’yi ve İşinizi Yeniden Tanımlayın’ dedik. Çünkü BT’nin, iş dünyasını hiç olmadığı kadar değiştirdiği bir dönemdeyiz. Bulut Bilişim, Sosyal Medya, Mobil ve Büyük Veri teknolojileri olarak tanımladığımız günümüzün mega trendleri, hem kamu kuruluşlarını hem de özel sektörü derinlemesine etkiliyor. Bu doğrultuda tüketicilerin beklentileri radikal bir değişimden geçiyor. Tüketiciler artık yalnızca kendi aralarında etkileşim içinde olmak değil, birçok farklı kurumla mobil cihazları aracılığıyla ve mümkün olan en yüksek hızda etkileşime girebilmek istiyor. Her sektörden işletmeler gündeme ayak uydurmak ve rekabette avantaja sahip olmak için iş modellerini beklenmedik düzeylerde erişim, etkileşim ve ölçeğe göre yeniden şekillendiriyor. Bu nedenle, BT departmanları en stratejik rolü oynamaya başlayarak; Bulut ve Büyük Veri teknolojilerinin kullanımı sayesinde değişime öncülük ediyor. EMC olarak biz de trendlere öncülük ederek, işletmelerin ihtiyaç duyduğu çözümleri A’dan Z’ye sunuyoruz.”

BT, işletmeleri destekleyici rol oynuyor

• Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 62’si işletmelerindeki üst düzey yöneticilerin bilişim teknolojilerini, işi büyütme hedefine yönelik her zamankinden daha stratejik bir unsur olarak gördüğünü belirtiyor.

• Türkiye’de işletmeler sistemlerine yeni bir teknoloji kuracakları zaman işleriyle ilgili üç önceliğe dikkat ediyor: tasarruf ve verimlilik elde etmek (yüzde 39), yeni müşteri kazanmak (yüzde 37), ürün ve hizmetlerde yenilikçilik (yüzde 35).

• Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 72’si işletmelerinin yazılım tanımlı veri depolama gibi otomasyon çözümlerinin, büyümede her geçen gün artan etkisinin farkına vardığını belirtiyor.

• Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 68’i mobil, sosyal, bulut ve Büyük Veri gibi gelecek nesil teknolojilerin işletmelerine rekabette avantaj sağlamasını bekliyor.

• Türkiye’den araştırmaya katılanlar bu yeni teknolojilerin, işletmelerin kilit unsurları üzerinde etkiye sahip olacağına inanıyor. Bu unsurlar arasında iş fonksiyonlarını modernize etmek ve verimliliği artırmak (yüzde 34), müşteri deneyimini iyileştirmek (yüzde 30) ve yeni hizmet ve ürün oluşturmak (yüzde 29) sıralanıyor.

• İşletmelerin her geçen gün daha çok internet ortamında faaliyet göstermesine bağlı olarak araştırmaya katılanların yüzde 62’si daha fazla çeviklik ve güvenlik için hem açık hem de özel bulut özelliklerini içeren karma bulut hizmetlerine gereksinimin ortaya çıktığını belirtiyor.