Ekonomi 02 MART 2015 / 15:28

Tüketiciler alışverişte yeni yöntemleri seviyor

MasterCard’ın geleneksel Mobil Ödemeler Araştırması’nın sonuçları, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından Barcelona’da düzenlenen Dünya Mobil Kongresi’nde açıklandı.



MasterCard’ın dünya çapında 19 milyonu aşkın sosyal medya içeriğini analiz ederek ortaya çıkardığı Mobil Ödemeler Araştırması’na göre son 2 yıl içinde mobil ödemelere karşı önyargılar ortadan kalkıyor, tüketiciler yeni teknolojileri hızla benimsiyor. Parmak izi ve tokenizasyon gibi ileri güvenlik uygulamaları tüketicilerin içini rahatlatıyor. Araştırmaya göre tüketiciler artık bir zamanlar şüpheyle baktıkları mobil ödemelerin güvenliği konusunda daha bilinçli. Tüketicilerin yeni odak noktası daha iyi bir alışveriş deneyimi için gelişmiş dijital uygulamalara kayıyor. Çalışmanın sonuçlarına göre mobil ödemeler konusunda sosyal medyadaki iletilerin miktarı da arttı. Tüketiciler, sosyal medyada mobil ödemelere karşı daha olumlu iletiler yazıyor.

Tüketicilerin yüzde 94’ü güvenli mobil ödemelere alıştı

Mobil ödemeler hakkındaki olumlu düşünceler giderek yükseliyor. 2014 yılında tüm dünyada paylaşılan sosyal medyada içeriklerinin yüzde 94’u olumlu oldu. Bu oran 2013 yılında yüzde 77 ve 2012 yılında yüzde 70’ti. Tüketicilerin pozitif duygular belirttiği iletilerin ana teması inovasyon, sadakat, kolaylık ve ödüller oldu. Bu içerikler tüm iletiler arasında yüzde 91 ağırlığa sahip oldu.

Sosyal medyada mobil ödemelerin güvenliği konuları ile ilgili paylaşımların yüzde 91’i pozitif olarak gerçekleşti. 2012 yılıyla 2014 yılı arasında güvenliğe pozitif bakış açısı yüzde 20 arttı. Hem 2012 hem de 2013 yılında tüketicilerde görülen kafa karışıklığı ve endişenin ise artık yerini güvene bıraktığı görüldü. 2014 yılının önemli tartışma başlıkları arasında parmak izi gibi biyometrik güvenlik önlemleri ve tokenizasyon gibi yenilikçi şifreleme teknolojileri bulundu.

Mobil ödeme, tüketicilere fayda sağlıyor

Her ne kadar güvenlik konusundaki yorumlar pozitif olsa da tüm paylaşımlar arasında düşük bir hacme sahip. En çok konuşulan unsurlar ise mobil  dijital inovasyon ve zenginleşen tüketici deneyimiydi. 2014 yılında sosyal medyadaki mobil ödeme iletilerinin yüzde 71’i tüketici deneyiminden bahsetti.

Tüketicilerin yüzde 94’ü mobil ödemelerin en olumlu yönünün hız ve rahatlık olduğunu paylaşımlarında belirttiler. Özellikle günlük satın alma işlemlerinde mobil cihazları nasıl kullandıklarını ve mobil cihazlarıyla yaptıkları belli alışverişleri paylaşmaktan heyecan duydular.

Her dört sosyal medya kullanıcısından biri mobil ödemelerin sağladığı kolaylığın yanında sadakat programlarında kazanılan puanlar, indirimler ve ek ödül gibi avantajları  takipçileriyle paylaşmayı tercih etti. Mobil ödemeler üzerinden tüketicilere sunulan ek faydaların, cihazları ve uygulamaları kullanma oranını artırdığı görüldü. Her iki tüketiciden biri sosyal medya içeriklerinde MasterPass ve benzeri ödeme sistemlerine ilişkin alışveriş fırsatlarından bahsetti.