Ekonomi 20 ŞUBAT 2016 / 12:07

Sosyal medya 'müşteri hizmetlerine' dönüşüyor

Sosyal medya platformları, marka-müşteri ilişkisine yeni bir boyut katarak gelirlerini artırmayı amaçlıyorlar.

Sosyal medya platformlarının gelirlerini artırmak için çaba sarfetmeyi sürdürüyorlar. Facebook ve son dönemde zor bir süreçten geçen Twitter, marka ve müşteri arasındaki ilişkiyi çok daha akıcı ve verimli bir hale getirmek için bir dizi yenilik yapacaklarını açıkladılar. 

TechCrunch'ta yer alan habere göre Facebook, Messenger için yeni bir yol haritası belirlemiş gibi görünüyor. Şirket, bağımsız bir platform haline getirmek için çaba sarfettiği Messenger uygulamasını, bir "marka-müşteri" platformuna dönüştürmeye hazırlanıyor. Markaların, müşteri iletişimlerini Messenger kanalı üzerinden yapması konusunda sürekli yeni çalışmalar gerçkeleştiren şirket, yeni geliştirdiği reklam modeli ile şirketlerin ilgisini çekecek gibi görünüyor. Habere göre, Facebook üzerinde yer alan markalar ile daha önce iletişim kurmuş olan kullanıcılar, yine bu markalardan gelen reklamları görebilecekler. Markalar, söz konusu yenilik ile birlikte kendileriyle daha önce Messenger üzerinde iletişim kurmuş kullanıcılara bilgilendirme, promosyon ve yeni ürünler gibi konularda mesaj atabilecekler. Markaların, Messenger üzerinden müşterilerine ulaşmalarına imkan tanıyacak yeni model ile birlikte 800 milyon kullanıcıya sahip Messenger platformunun önemli bir gelir yaratması bekleniyor. 

Twitter da boş durmuyor

Son dönemdeki kötü gidişe karşı sürekli olarak yeni projeler üreterek, çıkış yakalamayı amaçlayan Twitter da marka-müşteri ilişkisinin önemini es geçmiyor. Bu konuda markalara en hızlı iletişim kanallarından birini sunan Twitter, yeni direkt mesaj uygulaması ile birlikte markalara müşteri ilişkileri konusunda önemli bir manevra alanı yaratmak istiyor. 

Twitter, yeni eklediği "Customer Feedback" adlı özellik ile birlikte markalar, paylaşımlarına ekleyebilecekleri mesaj gönderme seçeneği ile birlikte doğrudan iletişimin yolunu açmış olacak. Bu sayede müşterilerinin, sunulan ürün ya da hizmet ile ilgili doğrudan görüşlerini alabilecek olan markalar, bir yandan da reklamlarını çok daha kaliteli ve verimli bir şekilde hedef kitlelerine ulaştırmayı başarmış olacaklar. 

Twitter’ı kullanan markalar ve şirketler, bundan böyle paylaşımlarına “Özel Mesaj Gönder” başlıklı bir bağlantı ekleyebilecek. Bu bağlantıya tıklayan kullanıcılar, doğrudan muhattap olmak istedikleri marka ve şirketlere mesaj gönderebilecek.
 
Uygulamanın önümüzdeki hafta kullanıma geçmesi bekleniyor.