Ekonomi 03 NİSAN 2015 / 12:22

PayPal Türk şirketlere tavsiyeler verdi

Paypal “Ben Kazanıyorum Türkiye Kazanıyor” kampanyasıyla Türkiye’nin sınır ötesi online ticaretine ivme katıyor. 



E-ihracatın hem girişimcilere hem Türkiye ekonomisine katkıda bulunacağı gerçeğinden yola çıkan küçük ve orta ölçekli işletmeleri, hatta bireyleri sınır ötesi online ticarete teşvik etmek için ülke genelinde e-ihracat seferberliği başlatan PayPal, SPSR ile bir araya gelerek, Rusya pazarı e-ihracat potansiyelini paylaşmak üzere, e-ticaret sektörünün ve e-ihracat ile dağıtım kanallarını geliştirmeyi hedefleyen 26 Mart Perşembe günü İstanbul’da bir toplantı düzenlendi

PayPal Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölge Direktörü Kıvanç Onan yabancı ülkelerdeki dil, kültür, mevzuat ve uygulama farklılıkları girişimcileri bu pazarlara girmekten alıkoyduğunu; PayPal olarak müşterilerinin ve ortaklarının sınır ötesi e-ticaret alanında teşvik etmek için çabalarının sürdüklerini ifade etti. SPSR gibi lider firmaların bu alanda sunduğu fırsatların attıkları adımlar için önemli olduğunu ifade eden Onan; bu güç birliği ile Türkiye’deki girişimcilerin, Rusya pazarında 30 milyon yeni potansiyel müşteriye kavuştuğunu söyledi.

PayPal Rusya İş Geliştirme Müdürü Ilya Goldberg; Rusya’da 80 milyon internet kullanıcısının yüzde 63’ünün online ödeme sistemini kullandığını ve yüzde 31’inin yurtdışından alışveriş yaptığını belirtti. Türkiye’deki girişimcilerin Rus pazarındaki tüketici potansiyeline ulaşarak sınır ötesi ticaret hacimlerini artırmaları için e-ihracat çözümlerinin çok önemli olduğunu da dile getirdi.

Rusya 13. sırada

144 milyon nüfuslu Rusya’da 77 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. E-ticaret kapasitesi ile global ölçekte 13. sırada yer alan Rusya’da 2013 yılında e-ticaret hacmi, yıllık tahmini yüzde 25 büyüme oranıyla 16 milyar dolara, sınır ötesi online alışveriş hacmi ise 4,6 milyar dolara ulaştı. Önceki yıl baz alınarak online alışveriş yapanların sayısı 30 artarak 2014 itibarıyla 35 milyonu aştı.

22 ülkede yapılan PayPal 2014 Sınır Ötesi Online Alışveriş Araştırması’na göre İnternetten alışveriş yapan Rusların yüzde 30’u zaman kazandırdığı için bu yöntemi tercih ettiklerini belirtti.

2006 yılında Rusya pazarına giren PayPal’ın bu ülkede 1 milyon 600 binden fazla kullanıcısı bulunuyor.