Ekonomi 02 MART 2015 / 15:00

Merkezde müşteri var

‘Finans ve Bankacılık Platformu: Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Zorunluluğu’ başlığında 24 Şubat’ta Dedeman Otel İstanbul’da düzenlendi.



Açılış konuşmasını yapan Bilişim Zirvesi Genel Müdürü Neslihan Aksun, finans ve bankacılık sektöründe dijital dönüşüm ve inovasyonun gereklilik olduğunu vurgularken, açılış konuşmasını Forrester Research Türkiye Ülke Müdürü Murat Yaşar yaptı. Herşeyin müşteri deneyimi ekseninde başladığı, herşeyin verinin ‘analizine’ bağlı olduğunu vurgulayan Yaşar’a göre, bu devirde mükemmel olmayı değil, hızlı olmayı öncelik olarak belirlemek gerek. Bu noktada geleceğin bankacılık sistemi açık bir teknolojiye ve geliştirme algısına odaklanmalı, omni-channel yapısı ile her kanalda aynı deneyimi sunabilmeli.

‘Finans ve Bankacılıkta İnovasyon: Mobil, sosyal medya ve dijital pazarlama’ başlıklı sunumuyla Blippar Turkey CEO’su Zehra Öney, bankacılık sektörünün gelişimini ATM’lerden çağrı merkezlerine, internet bankacılığından mobil bankacılığa uzanan bir yol olarak tanımladı. Öney, ödeme dünyasında mobil cihaz üreticilerinin ve farklı platformların da yerini aldığına dikkat çekti ve ekledi: “Artırılmış gerçeklik, yeni bir davranış alışkanlığı halini alıyor ve her sektör bu artırılmış gerçeklik kavramını bir strateji olarak belirliyor.”

Palo Alto Networks Güvenlik Danışmanı Zekeriya Eskiocak, konuşmasına “Artık soyulan şey şube değil, POS cihazlarından çalınan kart bilgileri” sözleriyle başlayarak, tehdit yapısının değişimine dikkat çekti. Saldırı türleri ve tehditlerin değişiminde asıl farkı mobilitenin yarattığını söyleyen Eskiocak, şöyle devam etti:

“Tehdidin yapısı değiştiği için bizim de değişmemiz, caydırıcı önlemler ile uçtan uca güvenlik şart. Çünkü geleneksel güvenlik mimarisi çöktü. Mobil cihazlarda, internet ve intranet çıkışlarında, veri merkezlerinde, bulut yapısı içinde uçtan uca güvenlik ile atağı bulup önlemek gerek. Yani koruma ve log’lama yanında önleme stratejisini gündeme almalısınız.”

Bankaların hiç olmadığı kadar ‘çevik’ olması gerek

Software AG Global Finans ve Bankacılık Çözümleri Direktörü Filippo de Montis, Y neslinin gelişimi ile sektörün de değişim zorunluluğuna dikkat çekti. Montis, geleceğin bankasında merkezde müşterinin olduğunu, bu yüzden değişimin de gereklilik halini aldığını vurguladı. Bu nedenle bankaların çevik olmasında, çevik süreçler kurgulamasında, hızlı değişime hep hazır olmasında fayda var.

Akbank BT Ödeme Sistemleri Uygulama Geliştirme Bölümü CRM İş Analitikleri Alt Grubu Uygulama Mimarı Ünal Bektaş, Smartiks’ten Burak Güngel ile yaptığı sunumda ‘Raportd’ uygulaması hakkında bilgi verdi. POS cihazı üzerinden yapılan alışveriş ve işlemleri analiz eden, zekâya dayalı bir proje olan ‘Raportd’, Akbank için önemli bir katma değer yaratırken, üye işyerlerinin günlük verilerini analiz edebilecekleri bir platform olarak sunuluyor.

Gelişim, riskleri de beraberinde getiriyor

Ölçsan Genel Müdürü Burak Sondal’ın mobil biyometri odaklı kapsamlı sunumunun ardından, Ölçsan Mobil Sistemler Yöneticisi Murat Karabatur da mobil biyometri pazarının potansiyeli hakkında araştırmaları paylaştı ve uygulamalar, özellikle de göz biyometrisi hakkında bilgiler verdi.

Mobil bankacılık devleşiyor

Günün ikinci yarısında açılış sunumunu Microsoft Teknoloji Stratejisti Cüneyt Batmaz yaparak, ‘Finans Sektörü İçin Microsoft Mobilite Vizyonu’nu paylaştı. VeriPark Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Armağan Gürkan, mobil ve CRM uygulamalarının merkezinde olduklarını belirterek başladığı sunumunda, sigorta sektörüne birçok yenilik sunduklarını vurguladı

Odeabank Genel Müdür Yardımcısı Fevzi Tayfun Küçük ve Intertech Satış ve Müşteri Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Murat Tekcan, ikili işbirliği ve elde edilen faydaları sunumda paylaşırken, sırayı ‘Finans ve bankacılıkta Ar-Ge-Proje Hibeleri, Hayaller ve Gerçekler’ başlıklı sunumuyla Etkin Proje Yönetici Ortağı Kemal Sidar aldı. Vodafone Türkiye Mobil Finansal Servisler Kıdemli Müdürü Burhan Eliaçık’ın mobilin finans sektörüne etkilerini ele aldığı sunumunun ardından, günün son paneli ‘Bankalar Y Kuşağı İçin Ne Yapıyor?’ başlığında düzenlendi. Etkinliğin son oturumu ise Canon Eurasia Kurumsal Satış Müdürü Taylan Akalın’ın ‘Canon ile Yeşil Teknoloji Platformu’ başlığında oldu. Etkinlik kapsamında yer alan panel ile ilgili ayrıntılı bilgilere önümüzdeki ay hazırlayacağımız Finans özel ekimizde bulabilirsiniz.