Ekonomi 03 ŞUBAT 2015 / 11:02

eBebek dijital pazarlama yatırımlarının semeresini görüyor

Bebek ürünleri alışverişi alanında hizmet veren ebebek, Türkiye temsilciğini Metrics34’ün üstlendiği intelliAd’in Performans Pazarlama Platformu’nu kullanarak internet reklam yatırımının geri dönüş oranını 5 kat artırmayı başardı.



ebebek’in, ebebek.com internet sitesinin yanı sıra fiziki mağazalarındaki tüm online ve offline faaliyetlerin kapsamlı bir şekilde takip edilmesi ile gerçekleştirilen analizler, markanın pazarlama ve reklam bütçesini daha etkin bir şekilde planlamasını sağladı. Bugün 700’ü aşkın çalışan ile internet sitesinin yanı sıra 40 mağazada, 500 farklı markanın 10 binden fazla ürününü sunduklarını belirten ebebek Dijital Pazarlama Müdürü Cansın Mert, Metrics34 işbirliğinde gerçekleştirdikleri çalışma hakkında şunları söyledi:

“Gerek online, gerekse offline platformlarda sürdürdüğümüz pazarlama faaliyetlerimizin gelecekte uyum içinde çalışmasını hedefliyorduk. Bu hedef doğrultusunda, kapsamlı hizmetleri ile öne çıkan Metrics34’ü tercih ederek çalışmaya başladık. Temel olarak, farklı kanallardan elde edilen performans verilerini bir araya getiren ve buradan elde edilen sinerjinin en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak bir yazılım çalışması gerçekleştirdik. Çalışma kapsamında intelliAd’in Bid-Management, Multi-Channel Customer-Journey Tracking, Fiyat Karşılaştırma Aracı, RTB ile Hedefli Reklam Gösterimleri, TV-Reklamları Takibi ve Attribution Analizi ürünlerini kullandık. Online ve offline pazarlama faaliyetlerimize ilişkin tüm performans verilerinin aynı platformda bir araya getirilmesi ve yönetilebilmesi, bu alandaki bütçemizin optimize edilmesinde önemli rol oynadı. Başta yüzde 480 oranında artan yatırımın geri dönüş oranı (ROI) olmak üzere, kısa sürede elde ettiğimiz başarılı sonuçların Metrics34’ün alanındaki uzmanlığını yansıttığına inanıyoruz.”

Farklı dönüşüm türleri takip edilebiliyor

ebebek için gerçekleştirilen projenin ayrıntılarına ilişkin bilgi veren Metrics34 Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, intelliAd’in Bid Management yazılımı ile AdWords kampanyalarının gösteriminin tamamen otomatik ve hedefli olarak yönetilmeye başlandığını söyledi.

intelliAd platformunun, internet sitesinde birçok farklı dönüşüm türlerinin ayrıntılı takibine olanak verdiğini belirten Karaçam, “İlk kez satın alanlar, yeniden satın alma yapanlar, alışveriş sepetleri, siparişi tamamlama adımları gibi farklı alt dönüşüm türlerinin hem ziyaretçi hem de dönüşümlere özel tanımlanması özellikle faydalı oldu. Böylece ebebek hangi eylemlerin hangi belirtilen zamanda iyi gittiği ve hangilerinin yavaş ilerlediği konusunda ayrıntılı bilgi sahibi oldu. Bu da firmanın zamanında ve doğru tepki verebilmesini sağladı” diye konuştu.

Projede kullanılan Multi-Channel Customer-Journey Tracking’in, dijital pazarlama yöneticilerine müşterilerinin internette attıkları adımları öğretme fırsatı sunduğunu kaydeden Karaçam, “Multi-Channel Customer-Journey Tracking ve Bid-Management araçlarının birlikte kullanımı sayesinde, kârlılık ilk aylardan itibaren yükselmeye başladı. Bu dönemde, AdWords’te marka harici ROI oranı yüzde 320 artış gösterdi. Buna, özellikle iyi işlemeyen kanallardaki önemli maliyet düşüşleri de eşlik etti. Bu iki aracın eş zamanlı olarak kullanılması kısa süre içinde meyvelerini verdi ve kampanya yönetiminde önemli zaman ve bütçe tasarrufu sağlandı” dedi.

ebebek için gerçekleştirilen çalışmanın başarısında rol oynayan diğer bir Metrics34 hizmeti de “Attribution Modelling” adı verilen ilişkilendirme modellemesi oldu. Fiyat arama motoru gibi kanallara ilişkin yapılan analizler ve ardından yapılan modelleme, dönüşüm oranlarının artırılmasını sağladı. Metrics34 ayrıca, Google remarketing kampanyalarının RTB (Real Time Bidding - Gerçek Zamanlı Hedefleme) kampanyalarına dönüştürülmesinde de ebebek’e yardımcı oldu. ebebek, RTB sayesinde gösterimdeki reklamlarını gerçek zamanlı olarak hedefli ziyaretçilere yayınlama ve bunları belli bireysel kullanıcıların özelliklerine göre uyarlama becerisini kazandı.

metrics34, ebebek’in TV reklamları gibi offline pazarlama faaliyetlerinin verimliliğini analiz etmek için de intelliAd’in TV-Takibi aracını kullandı. Çalışma kapsamında, online satışların ebebek’in ulusal TV kanallarında yayınlanan reklam filmlerinden nasıl etkilendiği incelendi. ebebek, intelliAd’in çözümü sayesinde aynı zamanda TV reklamları için yayıncı kuruluş, program, gün, zaman dilimi gibi en iyi yerleştirmeyi de belirleyebildi. Bu önemli bilginin firmanın sonraki TV kampanyalarını planlamasında ve reklam bütçesini çok daha verimli bir şekilde kullanmasında kritik rol üstleneceği öngörülüyor.