Ekonomi 15 OCAK 2016 / 10:59

Apple mobil reklamlar konusunda geri adım atıyor

Apple, büyük umutlarla başlattığı "iAd" reklam platformu konusunda geri çekilmeye karar verdi.

Geçtiğimiz bir kaç yıl mobil reklamcılığın yükselişine sahne oldu. Facebook, Apple, Twitter, Google gibi büyük şirketlerin gelir kalemlerinin önemli bir kısmını mobil reklam gelirleri oluştururken, Apple'ın bu konudaki son hamlesi oldukça dikkat çekici.

Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte şirketler için yükselen bir değer haline gelen mobilk reklamcılık, Apple'ın dikkatini çekeli yaklaşık 7 sene oldu. Mobil cihazların ve sosyal medyanın yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı dönemde iAd adlı servisle reklamcılığın geleceğini değiştireceğini iddia eden Apple için işler pek de yolunda gitmiş gibi görünmüyor. Şirket, büyük umutlarla açtığı iAd ile beklediği başarıyı bir türlü yakalayamadığı gibi bir bakıma kendi silahının tadına bakmış oldu.

Geliştirdiği teknolojiler konusunda oldukça "kontrolcü" bir tutum sergileyen şirket, ürettiği cihazlardan servislere kadar kendi kurallarını koyarak kendi platformu üzerinde söz sahibi olmayı halen sürdürüyor. Mobil reklam servisi iAd'i ilk açtığı dönemde yayıncılar için minimum alış fiyatı olarak 1 milyon dolar fiyat belirleyen şirket, uzun vadede yayıncılara getirdiği katı kurallar ile epeyce müşteriyi Facebook gibi rakiplere kaptırmıştı.

The Wall Street Journal'da yer alan habere göre, hali hazırda halen kullanılan fakat beklenen etkiyi bir türlü yaratamayan platform konusunda radikal bir karar alan şirket, bu noktada reklam satış işinden tamamen çekilmeye hazırlanıyor. iAd’i otomotize ederek kontrolün tamamen yayıncıda olduğu bir platform yaratmaya hazırlayan şirket, bu sayede rakipleriyle farklı bir boyutta rekabet etmeye hazırlanıyor. 

Apple'ın yeni platform ile aradığı başarıya ulaşıp, ulaşmayacağını zaman gösterecek. Yenilenmiş iAd'in önümüzdeki haftalarda yayına başlaması bekleniyor.