Ekonomi 07 MAYIS 2015 / 13:57

Analiz, ölçüm ve hız devri, üstüne bir de mobilite

Büyük verisi her zaman büyük olan finans sektörü için yeniliklerin sınırının olmadığı bir dönemdeyiz.



Çeşitlenen bir müşteri kitlesi, hele bir de ‘herkese’ değil, kendine sunum yapılmasını isteyen Y kuşağı, e-devlet stratejileri ile yeniden şekillenen kurumsal hayat, finansal ürün ve hizmetlerin çeşidi artarken, bunlara tüm platformlarda aynı deneyimle ulaşma isteği… İşte bunlar, sektördeki değişim ve aynı zamanda karşı karşıya oldukları fırsatlar ve bir o kadar da zorluklarda ilk akla gelen örnekler. Finans sektöründe küresel ve yerelde rekabette bu konuda adımları kurumsal ve bireysel müşteriler tarafından beğenilenler öne çıkacak, diğerleri için süreç biraz daha zorlaşacak.

Ama bu kadar da değil. Çünkü bireysel ve kurumsal müşterinin sürekli gelişen istek, ihtiyaç ve beklentilerine yanıt verebilmek de gerek. Yani iyisinden bir çözümü sunup, birkaç yıl sonra onu yenileme dönemi bitti. Tüm bankacılık kanalları arasında tam uyum ve bu uyumun parçalarını sürekli geliştirirken, uyumu da sürekli kılma çabası söz konusu.

Bu nedenle finans sektöründe büyük veri çok daha farklı anlamlara sahip: Öngörülebilirlik, stratejik planlamalarda çeşitlilik ve böylece en aza inen riskler. Finans sektörü bu yatırımlarda atacağı adımlarla hem kendi içinde başarı hikayeleri çıkartacak hem diğer sektörler için örnek olacak. Sektörün düzenleyici kurumları da finans sektöründeki gelişim ve diğer sektörlerle yarattığı işbirlikleri üzerine hızla olmasa da adım adım yenilikleri hayata geçirebilecek. 2015 ve sonrası sektörün tüm paydaşları için kuralların yeniden yazıldığı bir dönem olacak. Hem de hem Türkiye’de hem de küreselde.