Ekonomi 16 OCAK 2015 / 11:55

AloTech Londra'da temaslarda bulunacak

Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Ajansı tarafından düzenlenen GREAT Startup Yarışması’nda “Anadolu’nun Teknoloji Girişimi” seçilen AloTech, Birleşik Krallık’ta yapacağı yatırımlar için temaslara başladı.



Çağrı Merkezi hizmetlerini “buluta” taşıyarak kurumların dış kaynak maliyetlerini düşüren Türk girişimi AloTech, Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Ajansı tarafından düzenlenen GREAT Startup Yarışması’nda “Anadolu’nun Teknoloji Girişimi” ödülüne layık görülmesinin ardından, yarışmada ödül alan diğer 4 şirketle birlikte Londra’yı ziyaret ediyor.

Birleşik Krallık İstanbul Başkonsolosluğu tarafından organize edilen ve 17 Ocak’a kadar sürecek olan ziyarette AloTech, Birleşik Krallık Başbakanı David Cameron'ın Ticari İlişkiler Danışmanı Chris Hopkins ve Teknoloji Danışmanı Daniel Korski ile Downing Street'teki Başbakanlık Ofisi'nde bir araya gelecek. Şirket yöneticileri daha sonra Birleşik Krallık Başbakanlığı Türkiye Özel Ticaret Temsilcisi Lord Janvrin ile bir araya gelecek. AloTech ve Great Startup Yarışması’nın diğer kazananları Londra’da Birleşik Krallık’taki potansiyel müşteriler ve Britanya’nın önde gelen yatırımcılarıyla da bir araya gelme fırsatını bulacak.

AloTech CEO’su Cenk Soyak Londra ziyaretiyle ilgili şunları söylüyor:

“AloTech olarak, Bulut Çağrı Teknolojisi’ni geliştirmeye yönelik çabalarımız sürüyor. Türk girişimlerini destekleme amacıyla düzenlen yarışmada Anadolu’nun Teknoloji Girişimi ödülünü alma başarısını göstermiştik. Yarışma kapsamında düzenlenen bu seyahatte Bulut Çağrı Teknolojisini ve diğer girişimlerimizi Birleşik Krallık kamuoyuna tanıtırken işlerimizi büyütmeye yönelik önemli iş birliklerine imza atacağımızı da düşünüyorum. İngiltere pazarından potansiyel müşteri ve iş ortaklarıyla demo çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2015’in ilk çeyreğinde İngiltere operasyonumuzu hayata geçirmeyi planlıyoruz.”

AloTech, Anadolu’nun Teknoloji Girişimi ödülünü 27 Kasım Perşembe günü İstanbul Grand Wyndham Otel’de düzenlenen törende Birleşik Krallık İstanbul Başkonsolosu Leigh Turner’ın elinden almıştı.

2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesindeki Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde kurulan AloTech, kendi geliştirdiği ve dünyada sayılı örneği olan “Bulut Çağrı Teknolojisi” ile TÜBİTAK ve KOSGEB tarafından ulusal Ar-Ge destek kapsamında destekleniyor. Şirketin ürettiği bu teknoloji kurumlardaki çağrı merkezi süreçlerini basitleştiriyor ve maliyetleri düşürüyor. Kurumlar, Bulut Çağrı Teknolojisi’ni kullanarak gelen-giden çağrı adet ve sürelerini ve kurumlarına açılan telefonların cevaplanma oranlarını web tabanlı bir platform üzerinden anbean takip edebiliyor.