Donanim 06 EYLÜL 2010 / 06:44

"Yeni markalar pazarı hareketlendirecek"

Uzun zamandır Kaspersky Labs'in Türkiye'deki iş ortağı olan Helyum Bilişim, yeni markalarla büyümeyi hedefliyor.

Uzun zamandır Kaspersky Labs'in Türkiye'deki iş ortağı olan Helyum Bilişim, yeni markalarla büyümeyi hedefliyor.


Ürün portföyünü güvenlik ürünleri etrafında şekillendiren ve sadece tek marka ile çalışan Helyum Bilişim, yeni marka ve ürünlerle güçlenmeyi planlıyor. Bu plan çerçevesinde İngiliz Bloxx, Rus Infowatch ve Endersys ürünleri Helyum ürün yelpazesine dâhil oluyor.

Bloxx ile web filtreleme tarafında güçlenmeyi planladıklarını belirten Helyum Bilişim Pazarlama Müdürü Neslihan Aksun, "Bloxx, İngiliz kökenli bir şirket ve web filtreleme tarafında çok başarılılar. Bu işbirliğiyle Bloxx'un Türkiye'deki tek ortağı biz olacağız. Ayrıca iş planımızda Eylül ayı gibi bu ürünleri ülkemizde satmaya başlamak var. Ayrıca Ekim ayındaki CeBIT Bilişim Eurasia'ya da Bloxx ürünleriyle katılacağız. Bilişim 500 sıralamalarında her yıl gösterdiğimiz yükseliş yeni markaların da katılımıyla daha da hızlanacak" dedi.

Yerli ürünler portföye giriyor

Yerli bir şirket olan Endersys ile çalışmaya başladıklarını ifade eden Aksun, bu konuda şunları söyledi: "Yerli bir marka olan Endersys'in Surgate adlı ürününü satmaya başlıyoruz. Bu ürünü Endersys de satıyor. Surgate e-posta filtreleme tarafında kullanılan bir ürün ve bu tarafta önemli bir başarı yakalayacağımızı düşünüyoruz. Ayrıca Surgate UTM cihazlarıyla çok karşılaştırılıyor ama bu algı da yanlış."

Bunların dışında Infowatch ile çalışmaya başladıklarını belirten Neslihan Aksun, "Infowatch bir Rus markası. Trafik, kriptolama ve izleme özellikleri olan bir ürün bu ancak bu yazılımın Türkçe dil sorunu var. Bu üründeki ilk amacımız Türkçe sorununu çözmek. Baktığımızda da önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde hazır olacağını düşünüyoruz. Çok basit olarak ürünün bir işletmenin içindeki verilerin izinsiz dışarıya çıkarılmasını engelleme yönünde çalıştığını söyleyebilirim" şeklinde konuştu.

Son olarak 2009 yılında 8 milyon dolar ciroları olduğunu, 2010 yılı hedeflerinin ise 15 milyon dolar olduğunu belirten Aksun, şu ana kadar da hedefledikleri rakamı yüzde 60 oranında yakaladıklarını söyledi.

İnsan kaynağı artıyor

Yeni markalarla birlikte insan kaynaklarında da artış olacağını kaydeden Aksun, "Şu anda 35 kişi olan kadromuz bu operasyonla birlikte 45'e yükselecek. Daha önce tek markayla çalıştığımız için şu anda yapımızı hızla değiştiriyoruz. Buradan hareketle doğal olarak her ürünün bir satış temsilcisi olacak. Bunun dışında satıştaki yapı da değişiyor. Satış müdürünün altında ürünlerin segmentlerine göre satış yönetmenleri var. Bunun yanında tüm ürünlerle ilgili satış amacı olmayan ama kanala ürünlerimizi anlatacak her bölgede bir arkadaşımız olacak" şeklinde konuştu.

* Bu haber BThaber gazetesinin 782. sayısında yayınlanmıştır.