Donanim 05 MART 2009 / 12:40

Türkiye’de internet reklamlarının hedef kitlesi kadınlar

İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive’in yaptırdığı araştırmaya göre Türkiye’de internet reklamcılığına en çok kadınlar ilgi gösteriyor.

İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive’in yaptırdığı araştırmaya göre Türkiye’de internet reklamcılığına en çok kadınlar ilgi gösteriyor.



Adinteractive’in internetteki reklam kampanyalarında aktif
katılımcı rolü oynayan “İnteraktif Türkler” araştırmasının yeni sonuçlarına
göre Türkiye’de internetteki reklamlara katılan kişilerin yüzde 52’sinin kadın
olduğu ortaya çıktı.

 
On binlerce kişilik bir veritabanı üzerinden yapılan
araştırmaya göre kadınların internet üzerinden yapılan iletişim faaliyetlerine
de daha açık olduğu belirlendi. Kadınların evde sadece televizyon seyretmediği
ve internette birçok noktada var oldukları da sonuçların arasında yerini aldı.

 

İnteraktif Türkler, araştırmasına göre yüzde 52'lik oranla
interaktif kadınlar, yüzde 48'lik orana sahip interaktif erkeklerin bir adım
önünde yer alıyor. Çalışma, online alışveriş ve pazarlama gibi konularda
kadınların erkeklere oranla iletişime daha açık olduğunu gösteriyor. Çeşitli
meslek grupları arasında dağılım gösteren bu oranın yüzde 15’ini ev kadınları
oluşturuyor.

 

Kadınlar arasında 25-35 yaş grubu yüzde 54’lük oranla
internetteki reklamları en çok takip eden kesim olarak karşımıza çıkarken,
18-25 yaş arasındakiler yüzde 22, 35-50 yaş arası yüzde 19, 50 ve üstü ise
yüzde 3’lük bir payı kapsıyor. En büyük oranı kapsayan kadınların yüzde 39’u
üniversite öğrencisi. Bunu yüzde 30’la lise öğrencileri, yüzde 18’le ön lisans
öğrencileri, yüzde 8’le lisansüstü öğrencileri ve yüzde 5 ile ilköğretim
öğrencileri izliyor.

 
İnternet kampanyalarını en çok yüzde 48’lik payla İstanbullu kadınlar takip
ederken, Ankara yüzde 10’luk oranla ikinci, İzmir yüzde 8’lik oranla üçüncü
sırada yer alıyor. Yüzde 34’lük bir kesim ise Türkiye’nin geri kalanını
oluşturuyor. Son dönemlerde Türk kadınının yemek tarifleri, Facebook,
yarışmalar ve kampanyalar gibi interaktif alanlarda kendilerini gösterdikleri
ortaya çıkıyor.