Donanim 24 MAYIS 2011 / 16:00

Türkiye'de tüketici elektroniği sektörünü durdurabilene aşkolsun

Türkiye'de tüketici elektroniği sektörü geçen yılın birinci çeyreğine göre yüzde 40 büyüdü, LCD televizyonlara yağmur gibi talep yağıyor.



Gfk TEMAX’ın Türkiye'de tüketici elektroniği sektörüne yönelik olarak yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarı 2011 yılında 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 25 büyüyerek yaklaşık 5,1 milyar TL oldu. Bu verilerle sektör 2007 yılındaki kriz öncesi rakamlarına ulaşırken, tüketici elektroniği sektörü  yüzde 40,1’lik büyümesiyle dikkat çekti.

Araştırma sonuçlarına göre 2011 yılında telekom, görüntüleme sektörü, küçük ev aletleri, beyaz eşya ve bilgi teknolojileri sektörü büyümesini sürdürdü. Tüketici elektroniği sektörü pazarı ise rekor satışlarla yüzde 40,1 büyüyerek öne çıkan sektör oldu.

Düz ekran televizyonlar krallığı kaptırmıyor


Gfk TEMAX verilerine göre bu keskin büyümedeki ana etken, sektörün cirosal olarak dörtte üçünden fazlasını gerçekleştiren LCD TV’ler oldu. Bu ürünlerdeki artış da görece olarak geçen yıla göre düşük fiyat seviyesi etkili oldu.

2011 yılının ilk çeyreğinde 3D TV’lerin LCD/Plazma pazarı içerisinde ciro payı yüzde 5’e ulaştı. İnternet televizyonunun da televizyon pazarı içinde yükselen diğer bir trend oldu.

Navigasyon cihazları da büyümede etkili olan diğer ürünlerin başında yer aldı.