Donanim 14 ŞUBAT 2011 / 12:43

Tüketicilerin havalı teknolojik ürünlere karnı tok

Yapılan yeni bir araştırmaya göre tüketiciler, binlerce uygulamaya sahip çok işlevli cihazlardan çok, sınırlı işleve sahip ancak faydalı ürünlere sahip olmayı istiyor.





Telegraph UK gazetesinin haberine göre Amerikalı ve İngiliz tüketicilerin yarısından fazlası kullanımı zor ancak görüntü itibariyle oldukça şık duran teknolojik ürünlere kanmıyor. Karmaşık kullanımı olan ancak görüntüsüyle kişinin kendini güvende hissetmesini sağlayan havalı ürünlerdense, kişiler kullanımı kolay, basit arayüze sahip, işlerine yarayacak uygulamalar barındıran cihazları tercih ediyor.



Araştırma, ayrıca tüketicilerin günlük ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ve akıllı cihazlara fazla ödemeye yapmaya gönüllü olduğunu ancak tonla para ödenen bu cihazların sıklıkla kilitlenmesi durumunda da çileden çıktığını ortaya koyuyor. Buna göre katılımcıların yüzde 53’ü çabuk bozulan, sürekli kilitlenen cihazlar karşısında çok çabuk sinirleniyor.



İki bin Amerikalı ve İngiliz tüketicinin katıldığı, özellikle cep telefonu, kişisel bilgisayarlar, TV’ler, dijital kameralar gibi elektronik cihazlara odaklanan araştırma, zamandan ve maliyetten tasarruf ve çevresel çözümler adına tüketicilerin giderek bilinçlendiğini de gösteriyor. Buna göre katılımcıların yüzde 73’ü çevre dostu cihazlara daha fazla ödeme yaptığını belirtiyor.



Bunların yanı sıra araştırmaya cevap veren katılımcıların neredeyse yarısı üreticilere can alıcı bir tavsiyede bulunuyor. Üreticilere kaynaklarını; kullanımı sınırlı, binlerce uygulama ve geniş bir dizi işleve sahip ürünlere ayırmaktansa, kullanıcının kullanabileceği kadar faydalı ve sınırlı sayıda uygulama ve işleve sahip ürünlere ayırmasını tavsiye eden katılımcıların verdiği bu cevap, bir anlamda teknolojik yeniliklerin kullanıcıların kucaklaması gereken zamandan önde gittiğini ortaya koyuyor.