Donanim 12 EKİM 2009 / 08:08

Tüketiciler etkileşimli televizyondan yana ısrarlı

Tüketicilerin yüzde 76'sı televizyon ekranındaki tuş, buton gibi unsurların yararlı olacağını düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 76'sı televizyon ekranındaki tuş, buton gibi unsurların yararlı olacağını düşünüyor.


İnternetin ve televizyonun birleşimi çok yeni bir kavram değil; TiVo, Xbox, PlayStation 3, Roku ve diğerleri bunu sınırlı bir başarıyla da olsa gerçekleştiriyor. Ernst&Young araştırması tüketicilerin, Tv ekranlarındaki tuş gibi unsurlarla daha fazla etkileşime sıcak baktığını gösteriyor.

Bir dokunuşla izleyicinin yerel hava durumu, son dakika haberleri, VOD ya da diğer içeriklere erişebildiği tuş gibi unsurları seven tüketiciler Web sağlayıcılı televizyonlara gitgide daha fazla yöneliyorlar. Bu yıl ABD'de 400 bin web özellikli televizyon satılırken bu rakamın 2013 sonunda 13.8 milyona ulaşması öngörülüyor.

Tuş ya da buton gibi uygulamaların en fazla olduğu televizyonlarda, izleyicilerin yüzde 76'sı bu uygulamalarla istedikleri programlara daha rahat ve kolay erişebildiğini söylüyor.