Donanim 20 KASIM 2012 / 15:38

TeradataDay 2012 büyük veriye ışık tuttu

TeradataDay 2012 büyük veriye ışık tuttu

Bu yıl Teradata tarafından altıncısı düzenlenen TeradataDay 2012, “Büyük Veri: Büyük Fırsat” sloganıyla istanbul’da gerçekleşti. 



Etkinlikte, önceki senelere olduğu gibi Teradata yönetici ve uzmanları, katılımcılara sunumlarla büyük veri ekseninde sunumlar yaparken, şirketin müşterisi olan küresel şirketlerin yöneticileri de başarı öykülerini katılımcılarla paylaştılar.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın, verinin günümüzde kurumların en etkili araçlarından biri haline geldiğini söyledi. Aydın, iş dünyasında ayakta kalmak isteyen şirketlerin verinin sağladı bu gücü çok iyi bir şekilde yönetmeleri gerektiğinin altını çizerken, verinin fırsata dönüştürülerek başarıların artırılabileceğini vurguladı.

TeradataDay 2012’de söz alan bir diğer isim de Coca-Cola Başkan Yardımcısı Justin Honaman oldu. Honaman yaptığı sunumda katılımcılara, marka değerini kullanarak sıra dışı sonuçlar alınabileceğini aktardı. Ekip içindeki planlama ve iletişimin başarının en önemli kıstaslarından biri olduğunu belirten Honaman, şirketlerin yol haritalarını çizmeden uzun vadede başarı elde etmelerinin imkânsız olduğunun altını çizdi.

Obama’nın teknoloji danışmanından kilit notlar

ABD Başkanı Barack Obama’nın teknoloji danışmanı olarak görev yapan ve aynı zamanda Teradata CTO’su olan Stephen Brobst, etkinlikte “Teradata İlişkisel Veri Ambarı” ile “Teradata İçin Strateji ve Yol Haritası” konulu teknik bir sunum yaptı.

Sunumunda bilgi işlem çözümleri üretirken sadece BT sektöründe yer alan biri gibi değil iş yapan bir kurum gibi düşünmek gerektiğini vurguladı. Organizasyonlar için verinin sadece kullanılacak birer araç olduğunu vurgulayan Brobst, onlara ham bilginin karmaşıklığından çok anlamlı sonuçlar sunulması gerektiğini belirtti.

Sosyal medya üzerinde oluşan verilere değinen Brobst, bu platformlar üzerinde oluşan verinin, şirketler ve markalar için anahtar rolü olduğundan söz ederken, bu verilerin dikkatle kontrol edilmesi durumunda şirketlerin ve markaların rakiplerine göre büyük avantaj yakalayabileceğini söyledi.

Artan veri ile depolama ve düzenleme ihtiyacının artmasıyla güvenlik sorunlarının da ortaya çıktığını belirten CTO, verinin günümüzün en büyük gücü olduğunu ve bu gücün kimseyle paylaşılmak istenmediğini ifade etti.

Etkinlikte söz alan bir diğer isim Teradata EMEA Platform ve Pazarlama Çözümleri Direktörü Martin Willcox, ‘Büyük Veri ve İş Analitiği Evrimi’ başlıklı sunumundai geçmişten günümüze veri kavramının yaşadığı değişime dikkat çekti. Son üç yılda tüm dünyada oluşturulan veri hacminin 40 bin yılda oluşan veri hacmini geçtiğini söyleyen Willcox, bu veri patlamasıyla birlikte yeni teknolojilerin de ortaya çıktığına değindi.