Donanim 01 ARALIK 2010 / 11:16

Teknolojik tüketimde söz alan gençler aynı zamanda mutsuz

Harçlık Pazarı araştırması gençlerin tüketim dünyasında yaşadıkları sorunları ortaya koydu.

Harçlık Pazarı araştırması gençlerin tüketim dünyasında yaşadıkları sorunları ortaya koydu.


Youth Republic, araştırma şirketlerinden Synovate işbirliği ile Türkiye’nin genç nüfusu hakkında bazı gerçekleri ortaya koydu. Teknolojik tüketimde çoğunlukla gençlerin ön plana çıktığını ortaya koyan araştırma sonuçlarında gençlerin mutsuzluğu da dikkat çekti.

Nüfusun yüzde 20’sini oluşturan gençlerin teknolojik tüketimini odağa alan Harçlık Pazarı araştırması sonuçlarına göre gençler kendi alım güçlerinin yanı sıra tüketim konusunda ailelerini yönlendirme gücüne sahip. Ailelerin yüzde 77’si kendilerine cep telefonu alırken genellikle ya da her zaman çocuklarına danışıyor. Eve televizyon alınırken ailelerin yüzde 61’i çocuklarının fikrini alırken, kendilerine araba satın almaları durumunda bu oran yüzde 64 oluyor.

Ailelerin yüzde 70’i çocuklarının bilgisayar ve cep telefonu gibi konularda kendilerinden daha bilgili olduklarına inanıyor. Bu durum, yalnızca teknoloji ürünleriyle sınırlı değil. Evdeki ortak kullanım alanları için mobilya alınırken bile, gençler ailelerini yönlendiriyor.

Harçlık Pazarı araştırması bunun yanı sıra gençlerin hayata karşı duruşlarından harcama dinamiklerine, medya izleme alışkanlıklarına kadar birçok konuyu ele aldı. Alınan sonuçlarda başka ülkelerde yaşama isteği, Türkiye’de yaşanan sosyal güvence sorunu gibi gençleri mutsuz eden sorunlar da göze çarptı.

Gençler hakkında bunları biliyor musunuz?

• Çalışan gençlerin sadece 3’te 1’inin sosyal güvencesi var.

• Çalışan gençlerin ortalama geliri 635 TL, yani üniversite öğrenci harçlığından sadece biraz daha fazla.

• Çalışan gençlerin yüzde 85’i internet kullanıyor. Kullananların da yüzde 82’si internet kullanım amaçları arasında “Facebook’ta zaman geçirmeyi” sayıyor.

• Çalışan gençlerin yüzde 44’ü Türkiye dışında bir yerde yaşamak istiyor. Yaşamak istedikleri ülkelerin başında Amerika, Almanya ve İngiltere geliyor.

Araştırmayla ilgili daha ayrıntılı bilgiye bu adresten ulaşabilirsiniz.