Donanim 11 OCAK 2010 / 09:42

Teknoloji şirketleri, ‘anneleri' hedef alıyor

Yapılan araştırmalar, kadınların ev işlerinde teknolojiyi çok etkin kullandığını ortaya koyuyor.

Yapılan araştırmalar, kadınların ev işlerinde teknolojiyi çok etkin kullandığını ortaya koyuyor.


Kadınların teknolojiye çok sıcak bakmadığı hep bilinir. Ancak iVillage Networks'un Yardımcı Başkanı Jodi Kahn, kadın odaklı bir ekonomi yaşadığımızı söylüyor. Bu bağlamda Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuar'ında, ev hanımlarının teknoloji kullanımına yönelik bir dizi panel düzenlendi. Panel kapsamında kadınların teknoloji kullanımında etkin olmadığı kanısı kırılmış oldu.

Teknoloji analistleri ve pazarlamacıları, kadınların teknoloji ile ilişkilerindeki standart algının-kadınların teknolojiye hakim olmadığı- büyük ölçüde yıkılmış olduğunu dile getirdiler. Fuarda teknolojinin kadının hayatının bir parçası olduğu ve artık kadınların gözünü korkutmadığı vurgulandı sıklıkla. Ayrıca son dönemlerde yapılan araştırmalara bakıldığında, kadınların teknolojik ürünleri satın alırken, karar verme durumunda erkeklerden daha etkin olduğu sonucu çıkıyor ortaya. Erkekler ürünün işlemci hızı ya da sayısal özellikleri gibi detayları merak ederken, kadınlar ürünün kullanım kolaylığı, enerji verimliliği ve fiyat konusunda daha meraklı.