Donanim 01 EKİM 2008 / 10:09

Teknoloji mağazaları ve satış elemanları

Elemanlar müşterilerin sorularına yanıt veremiyor. İlk defa bir ürünü satın alacak kullanıcılar, ürün seçiminde gerçekten zorlanıyorlar.

Elemanlar müşterilerin sorularına yanıt veremiyor. İlk defa bir ürünü satın alacak kullanıcılar, ürün seçiminde gerçekten zorlanıyorlar.

Her geçen gün teknoloji ürünlerini daha fazla kullanıyor, bu ürünler için bütçemizden daha fazla pay ayırıyoruz. Bu konuda ilk uğrak noktalarımız ise son dönemlerde sayıları hızla artan teknoloji mağazaları. Ürünlerin fiyatları tüm mağazalarda hemen hemen aynı, dolayısıyla sıkı bir rekabet yaşayan teknoloji mağazaları kendilerini fiyat dışında da farklılaştırmak zorundalar. Teknoloji cihazlarını kullanmak isteyen fakat ürünlerin seçimi konusunda tereddüt yaşayan kullanıcılara verilen danışmanlık hizmetleri bu farklılaşmanın önemli bir noktası olabilir. Örneğin dizüstü bilgisayar almak isteyen bir müşteri bir dizüstü bilgisayar almaya karar veriyor ama ihtiyacına ve bütçesine uygun cihazı seçmekte zorlanıyor. Mağazadaki satış görevlisinin danışmanlığına ihtiyaç duyabiliyor. Fakat ne yazık ki birçok mağazadaki satış görevlisi, bu konuda müşteriye yanıt veremiyor. Şimdi diyeceksiniz ki, “Mağazalar sadece kutu satışı yapar, müşteri gelir ürünü beğenir ve satın alıp gider”. Bu durum, ikinci veya üçüncü ürününü satın alan kullanıcılar için geçerli olabilir. Ama ilk defa bu ürünü alacak olan kullanıcılar gerçekten bu konuda zorlanıyorlar. Bunun birçok örneğini yakın çevremde de gördüm. Eğer mağazalar farklılaşmak istiyorlarsa, en azından satış görevlilerini müşterilerin sorularına net yanıtlar verebilecek düzeye getirmeliler.