Donanim 07 EYLÜL 2010 / 09:05

Sosyal medyadaki ayak izlerimiz

Sosyal medya paylaşımları sayesinde dünya gerçek anlamda düzleşti.

Sosyal medya paylaşımları sayesinde dünya gerçek anlamda düzleşti.

Hayatta paylaşarak çoğalan iki önemli şey var: Sevgi ve bilgi. Sosyal medya paylaşımları sayesinde dünya gerçek anlamda düzleşti, sevgi ve bilgi daha çok paylaşılır hale geldi. Sosyal medyanın ve dijital dünyanın iş yapış şekillerimizi de sosyalleştirdiği yadsınamaz bir gerçek!

Geleneksel kalıplara dayanarak büyümeye çalışan ve yatay-dikey tüm organizasyon bünyesinde sosyal medyayı kişisel ve kurumsal markası için kullanmayı reddeden (çevremde 35 yaş üstü profesyonellerde bu tip söylemlere sürekli rastlıyorum), öğrenmeye ve gelişmeye kapılarını kapamış çalışanlarla ilerlemeye çalışan markaların kısa vadede duvara toslama olasılıkları gün geçtikçe artıyor.

Dijital dünyanın tsunami etkisini kendimiz ve kurumlarımız adına katma değer etkisi yaratacak şekilde kullanmak hepimizin elinde. Sadece biraz gayret ve cesaret gerekiyor, hepsi bu!

Aslına bakarsanız, bu dünyaya adım atmamış kişiler sosyal medyadan korkuyor gibiler. Nedeni ise, nereden başlayacakları ve nasıl kullanacaklarıyla ilgili fikirlerinin olmaması.

Sosyal medya o kadar büyütülecek ve korkulacak bir şey değil. Eğer bir haber bültenine üye olmuş ve e-posta mesajları almış, bir ürün veya hizmetle ilgili yorum okumuş veya bir link paylaşmış, online sohbet etmiş veya SMS mesajı göndermiş/almışsanız, zaten siz de bir sosyal medya kullanıcısı olmuşsunuz demektir.

Kişisel veya kurumsal olarak sosyal medya sisteminizi yaratırken, aşağıdakilere dikkat etmekte fayda var:

• Sosyal medyanın basit olması, kolay kullanılabileceği anlamına gelmez.• Hem kısa süreli, hem de kalıcı olma özelliği vardır. • Bu, sizin tırmanmanız gereken bir dağdır. • En çabuk ve en kolayından tek bir formülü yoktur.• İletişiminize başlamak veya devam ettirmek için ajandanızda yer ve zaman ayırmak zorundasınız.• Platformlar genellikle kullanıcı dostudur, resmi ve/veya resmi olmayan bir çok yardım bulunabilir.• Her platformda bir anda olamazsınız, hedef ve stratejinize göre en uygun yerleri seçmelisiniz. Bu yüzden, öncelikli olarak, sosyal medyada ne yapmak istediğinize dair bir strateji geliştirmenizde fayda var. • Kalitenin skordan daha önemli olduğunu unutmayın. Ne kadar sık kullandığınız değil, kaliteli mesajı nerede ve nasıl verdiğiniz önemlidir. • Sosyal medyayı kullanarak kurduğunuz ilişkilerin oturması zaman alacaktır, hemen heyecanınızı kaybetmeyin.

Ve en önemlisi, sosyal medyada uyumlu ve esnek olmalı, önce dinleyip sonra konuşmayı öğrenmeliyiz. Bu yolda, diğer sosyal medya paydaşlarıyla yürüdüğümüzü unutmamalı, herkesin görüşüne saygı göstermeyi öğrenmeliyiz.

Sosyal medya platformlarında yazdıklarımızdan ve söylediklerimizden, yani, dijital ayak izlerimizden biz sorumluyuz. Tabi, çalıştığımız kurumla ilgili olumsuz yorumlarınızın veya farkında olmadan ağzımızdan çıkan,-pardon, klavyemizden dökülen- küfürlerin takip edilmesi sonucu işimizi veya prestijimiz kaybetmek istemiyorsak!