Donanim 26 MAYIS 2010 / 06:09

Sosyal ağlar işleri arttırıyor

Yapılan araştırmaya göre sosyal ağ kullanımı iş yerlerinde de yaygınlaşıyor.

Yapılan araştırmaya göre sosyal ağ kullanımı iş yerlerinde de yaygınlaşıyor.


Veri ağları konusunda ismini duyuran Cisco, yaptığı araştırmada şirketlerin sosyal ağ araçlarını nasıl kullandığına yer verdi.

İşbirliği alanında 20 ülkeden 97 kurumu temsilen 105 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmayla, Facebook ve Twitter gibi tüketici tabanlı sosyal ağların işbirliği araçları olarak dış dünyayla bağlantı imkanı sağladığı ortaya çıktı.

Sosyal ağlar insanları ve bilgiyi buluşturuyor, pazara yeni giriş yolları sunuyor. Ayrıca bu mecralarda bulunan şirketlerin marka bilinirliği de artıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i sosyal ağları tüketiciye yönelik olarak kullandıkları başlıca sosyal medya aracı olarak gördüklerini, yüzde 50'siyse mikro blogları oldukça yaygın bir şekilde kullandıklarını belirtiyor.

Ayrıca çalışanlar işbirliği yeteneklerinin şirket politikaları nedeniyle kısıtlandığı görüşünde birleşiyor. Sosyal medya uygulamalarının yasaklandığı şirketlerde çalışanların yüzde 25'inden fazlası sosyal medyanın işlerinde yardımcı olduğunu bu uygulamalara erişmek için cihazın ayarlarını değiştirdiklerini söylüyor.

Araştırmaya göre hala en çok kullanılan işbirliği uygulamasının e-posta olduğu da belirlendi. Katılımcıların yüzde 91'i iş için e-postaya mecbur olduğunu ifade ediyor.