Donanim 22 EKİM 2010 / 07:33

Sony Ericsson’da değişim rüzgarı esiyor

Şirket, kalabalık akıllı telefon pazarında yer edinmek için mobil stratejisini değiştiriyor.

Şirket, kalabalık akıllı telefon pazarında yer edinmek için mobil stratejisini değiştiriyor.


Sony Ericsson daha çok kazanmak ve gözde akıllı telefonlar yaratmak için mobil stratejisini değiştirmeye karar verdi. Şirket, küresel kablosuz pazarda en hızlı büyüyen ve en kazançlı segment olan akıllı telefonlara yönelmek için yeni adımlar atacağını bildirdi.

Cep telefonu penetrasyonunun dünya nüfusunun yüzde 73,4’üne ulaştığını belirten Sony Ericsson yetkilileri, standart telefon fiyatlarının giderek düştüğünü ve önümüzdeki yıllarda daha da düşeceğini belirterek bu alandan umudunu kesti. Ancak bunun aksine akıllı telefonların ve buna benzer çok fonksiyonlu mobil cihazların satışlarında büyüme kaydedildiğini ve bu ürünlerin yüksek kar marjları sağladığı gerçeğini anladılar.

Ericsson, yeni mobil stratejisini şekillendirmek için standart cep telefonu pazarından çıkıp Droid serisiyle hızlı bir ivme yakalayan Motorola’yı örnek alacak.

Kalabalık akıllı telefon pazarına Android sistemli Sony Ericsson Xperia (X10) ile giren Sony Ericsson'un, ikinci ve üçüncü çeyrek sonuçlarının ardından bu kararı aldığını hatırlatalım.