Donanim 16 TEMMUZ 2009 / 13:17

Savaş bir eğlence aracı olabilir mi?

Irak’ta Felluce’de geçecek “Felluce’de 6 Gün” isimli oyun tartışmalar yaratmaya devam ediyor.

Irak’ta Felluce’de geçecek “Felluce’de 6 Gün” isimli oyun tartışmalar yaratmaya devam ediyor.


2004 yılında Amerikan askerlerinin Felluce baskınını canlandıran ve 6 gün süren bu askeri operasyonu bilgisayarlara taşıyacak "Felluce'de 6 Gün" isimli oyun, tartışmalar yaratmaya devam ediyor.

Hala tartışılan bir operasyon olan Felluce operasyonu ile ilgili masum sivillerin de öldürüldükleri gerekçesiyle Amerikan askerleri hakkında sonuçlanmamış davalar varken hazırlıklarına başlanan oyun, ilk duyurulduğunda büyük tepkiler çekmişti. Oyunun en geç 2010'da piyasada olacağı söylenmişti. Oyuna en ağır tepkilerden biri de İngiltere merkezli Stop the War Coalition (Savaşı Durdurma Koalisyonu)'ndan gelmişti. Koalisyonun yetkililerinden David Wilson, tepkisini şu şekilde dile getirmişti: "Sırp askeri kesiminin Srebrenitsa'da gerçekleştirdikleri katliamı PlayStation'da görme arzusu gibi Amerikan ordusunun da bu savaşı bir oyuna çevirmek isteyeceklerinden emindim. Felluce tarihte korkunç bir zaman kesimini andırıyor. Iraklıların buna ne diyeceklerini bilmek isterdim."


Oyunla ilgili tartışmalar sürerken, tartışmalar en son olarak Newsweek dergisinde yayınlanan bir makalede yankı buldu. Irak savaşında yaşanan en büyük şehir çatışmasını bilgisayar oyununa dönüştüren oyun için Atomic Games'de 75 kişi dört yıl boyunca çalıştı. Oyunu olabildiğince gerçekçi yapabilmek için, gerçek savaş görüntülerini ve Felluce'de savaşmış askerlerin röportajlarını oyunun içine yerleştirildi. Fakat savaşta hayatını kaybeden askerlerin aileleri kızgındı. Oyunun dağıtımcısı ve yatırımcısı olan şirket, Tamte'nin projesinden çekildi. Makalede sonrası şöyle anlatılıyor: "26 Mayıs'ta Tamte, Felluce'de bir keskin nişancı tarafından oğlu öldürülen Tracy Miller'ı telefonda, oyunun Amerikan askerlerini onurlandırdığını savunarak ikna etmeye çalıştı. Tamte'yi nezaketle dinleyen ama şüpheci tavrı değişmeyen Miller, Newsweek'e, ‘Savaşı, insanların eğlenmek için oynadıkları bir şey haline getirerek önemsizleştiriyorlar' diyor."


Makalede Tamte'nin oyunla ilgili biyük bir ticari başarı beklediği, ama oyuna yönelik tepkilerin hiç dinmeyeceğinin altı çiziliyor. Oyunla ilgili tartışmalar da hiç son bulmayacak gibi.