Donanim 07 ARALIK 2009 / 14:23

Radyo daha çok otomobilde dinleniyor

Nielsen'e göre Amerikalı yetişkinler otomobildeki zamanın yüzde 74'ünü radyo dinleyerek geçiriyor.

Nielsen'e göre Amerikalı yetişkinler otomobildeki zamanın yüzde 74'ünü radyo dinleyerek geçiriyor.


Nielsen'in Amerikalı yetişkinlerin radyo ve müzik dinleme alışkanlıklarını ortaya koymak için yaptığı araştırmaya göre radyo en çok otomobilde dinleniyor. Amerika'daki yetişkinler gün içinde ortalama 94 dakikalarını otomobilde geçirirken, burada geçirdikleri zamanın yüzde 74'ünde radyo dinlemeyi tercih ediyorlar. Bunu yüzde 16 ile CD'ler izliyor. Uydu radyo yayınlarını dinleme oranı yüzde 6, iPod ve diğer MP3 çalarları dinleme oranı ise yüzde 4.

Aynı araştırmaya göre katılımcıların yüzde 44'ü radyo dinlemeyi seyahat ve sohbetle eş zamanlı olarak gerçekleştiriyor. Yetişkinlerin yüzde 17'si iş yaparken, yüzde 8'i ev işi ve yemek yaparken, yüzde 5'i kişisel ihtiyaçlarını karşılarken ve yemek yerken, yüzde 2'si spor yaparken ve yüzde 2'si sosyalleşirken radyo dinlemeyi tercih ediyor.