Donanim 25 MART 2009 / 10:10

Phorm fırtınası büyümeye devam ediyor

Büyük web sitelerine gönderilen bir açık mektupta, bu sitelerin Phorm profil ve reklam servis sistemine katılmamaları istendi.

Büyük web sitelerine gönderilen bir açık mektupta, bu sitelerin Phorm profil ve reklam servis sistemine katılmamaları istendi.


Phorm site gezginlerinin ziyaretlerini profillemek için Webwise adı verilen bir sistem kullanıyor. Ve seçimlerine göre kişiselleştirilmiş reklamlar sunuyor.


Phorm şu şekilde çalışıyor: Kullancılara, IP adresi kullanmadan, dış veritabanına bağlı olmadan rastgele bir numara veriliyor. Bu rastgele numara web sitelerinde tarama yaparken sistem, hafızada depolanan ürün kategori kanallarına karşı görülen sayfaları karşılaştırıyor. Her sayfa yükleniyor ve kanallarla karşılaştırılıyor. Sayfaya dair tüm kayıtlar, bunlara tarama kayıtları da dahil, anında siliniyor. Eğer bir sayfa herhangi bir kanalla eşleşirse, rastgele verilen numaranın üstüne bir şapka yerleştiriliyor.  


Rastgele numara, açık internet değişiminde yer alan bir safyada göründüğünde websitesi , numaranın başındaki şapkaya göre bir reklam gösteriyor. Böylece her reklam, hiçbir tarama kaydı olmadan kişiselleştiriliyor.


Sayısal haklar savunucusu Open Rights Group (ORG), Microsoft, Google, YouTube, Facebook, AOL, Bebo, Yahoo, Amazon ve eBay gibi büyük sitelerin gizlilikten sorumlu yetkililerini, Phorm’un sitelerini görüntülemesine izin vermemeleri konusunda ikaz etti. Böyle bir hareket sistemi bloke edebilir. 21 bin kişi Phormun incelenmesini, Avrupa gizlilik yasalarını ihlali durumunda da yasaklanmasını talep eden bir dilekçe imzaladı.