Donanim 19 EKİM 2012 / 17:42

Philips Türkiye akıllı televizyon pazarında iddiasını ortaya koydu

Klasik bir televizyonun çok ötesinde deneyimler vadeden Philips Smart TV’nin eğlence dünyası Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda gerçekleşen etkinlikle tanıtıldı. Açıklamada şirketin Türkiye pazarında 3. sıraya yerleştiği bildirildi.



TP Vision CCO’su (Ticari Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı) Alain Perrot ve TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş’ın katıldığı etkinlikte Philips TV’nin büyük bir atılım gerçekleştirerek Türkiye televizyon pazarında üçüncü sıraya yükseldiği açıklanırken, katılımcılar Philips Smart TV’nin pazarda fark yaratan tüm özelliklerini ve dünyaca ünlü FIC dizilerinin de yer aldığı tüm yeni uygulamalarını deneme fırsatı buldu.

Smart TV’nin yaratıcısı Philips bu alanda öncü olmaya devam ediyor

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş, televizyon pazarına son yıllarda damgasını vuran akımın Smart TV olduğunu söylerken, bu trendin televizyon izleme alışkanlıklarını da kökten değiştirdiğini vurguladı. Artık ne zaman, nerede, neyi, nasıl izleyeceğine seyircilerin karar verdiği bir dünyadan bahsettiğimizi belirten Kocabaş, “Philips’in Smart TV yolculuğu ilk kez 2008 IFA Fuarı’nda Smart TV uygulama ekranıyla başlamıştı. Smart TV’nin yaratıcısı olarak bu konsepti yaygınlaştırıyoruz. Smart TV’lerle içerik paylaşmak, internete ulaşmak, uygulamalar sayesinde sosyal ağları ve sosyal medyayı takip etmek mümkün. İzleyiciler ayrıca, Smart TV platformu üzerinden kaçırdığı dizileri de izleyebiliyor. Bizler artık televizyonları, geleceğin iletişim istasyonları olarak tanımlıyoruz” dedi.



‘Türkiye Smart TV pazarında 3. sıradayız’

Geçtiğimiz Nisan ayında gerçekleşen TP Vision birleşmesi sonrası tüm pazarlarda olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir atılım yaptıklarından bahseden Kocabaş, Philips’in şu anda TV pazarında 3. sıraya ulaşmış durumda olduğunu ifade etti. Kocabaş, şunları söyledi: “Hedefimiz Türkiye’deki güçlü konumumuzu daha da güçlendirerek ilk 3 marka arasında yer almaktı, Ağustos ayı GFK verilerine göre TV pazarında ilk 3 marka arasına girmiş durumdayız. Yani sözümüzü tuttuk, hedefimizi tutturduk. Bunun büyük mutluluğunu yaşıyoruz. Şimdi de 2013 -2015 yılları arasında agresif olarak büyümemizi sağlayacak bir plan üzerinde çalışıyoruz.”

“Türkiye TP Vision için çok önemli bir pazar”

Etkinlikte Faruk Kocabaş’tan sonra söz alan TP Vision CCO’su (Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı) Alain Perrot, TP Vision’ın genç dinamik bir şirket olarak TV pazarında global liderler arasında olduğunun altını çizdi. Çok yeni ve dinamik bir ekip olarak geçmişi 1920’lerin ikinci yarısına kadar dayanan güçlü bir televizyon markası olan Philips ile üretim alanında kendini ispatlamış Tayvan merkezli şirket TPV Technology’nin dinamizmini birleştirdiklerini anlattı. Alain Perrot "Yeni şirketimiz TP Vision’ı kurmak için çok çalıştık. Size Philips TV markasının yaşadığını ve büyümeye hazır olduğunu göstermek için burada bulunuyorum" dedi.



Bu birleşme sonrası güzel bir tempo yakaladıklarına değinen Perrot, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Büyüme stratejimizi pazardaki ana trendler üstüne kuruyoruz ve şekillendiriyoruz. Bu trendlerin en başında Smart TV, değişen tasarım ve boyut özellikleri geliyor. Bu strateji doğrultusunda, Türkiye pazarı da en çok büyüme kaydettiğimiz ve en önem verdiğimiz pazarların başında geliyor. Türkiye’nin genç, yeni teknolojileri öğrenmeye ve kullanmaya çok açık nüfusuyla çok büyük bir potansiyel taşıdığını düşünüyoruz. Türkiye TP Vision içinde en kritik ve stratejik öneme sahip birkaç ülkeden biri olarak öne çıkıyor. Önümüzdeki dönemde Türkiye pazarına olan yatırımımızı ve ilgimizi artırarak devam ettireceğiz.”

FIC uygulaması dikkat çekti, Elementary dizisi ilgi odağı oldu

Philips Smart TV’lerde şu anda tam 20’ye yakın yerel uygulama bulunuyor. Bu yerel uygulamaların yanı sıra 500’ü aşkın global uygulama da yine Philips Smart TV’lerde kullanıcıların hizmetine sunuluyor. Etkinlikte katılımcılar bu uygulamaları da deneyimleme şansına erişirken, özellikle FIC uygulaması büyük ilgi gördü. Philips Smart TV’lerde hayata geçen FIC uygulamasıyla, Foxlife, FX ve Foxcrime kanallarında yayınlanan ve dünyada fenomen haline gelmiş programlar Türk izleyicisiyle buluşuyor.



Sadece, Philips Smart TV’de yer alan FIC uygulaması üzerinden seyredilebilecek programlar arasında türünün en başarılı örneği olan ve yayınlandığı ülkelerde izlenme rekorları kıran The Walking Dead, The Listener, Master Chef, The Hour, Episodes ve Elementary gibi yayınlandıkları ülkelerde gündem yaratan dizilerin tekrar sezonları yer alıyor. Amerika’da yayınlandığı dönem içerisinde 1 numaraya oturan ve ünlü aktrist Lucy Liu’nun başrolünde olduğu bir Sherlock Holmes öyküsünün modern zamanlar uyarlaması olan Elementary dizisinin Türkiye prömiyeri de Philips Smart TV platformundan gerçekleşiyor.

Uygulamalar ve teknolojik özellikler pazarda fark yaratıyor

Yenilikçi özellikleriyle ve uygulamalarıyla pazarda fark yaratan Philips Smart TV yeni özellikleriyle sosyal medya bütünleşmesini televizyon dünyasında en çok sağlayan marka oldu. Philips Smart TV’deki Social App, kullanıcıların eş zamanlı televizyon izleyip, sosyal medyada paylaşımda bulunmalarını ve Twitter haberleri ile ilgili televizyon programlarını takip etmelerini sağlıyor.



Yenilikçi bir diğer uygulama olan ücretsiz Satın Alma Kılavuzu ise tüketicileri satın almayı düşündükleri Philips televizyon modellerinin evlerinde nasıl görüneceğini sanal olarak görebilme imkanı sunuyor. Bu uygulama tüketicinin en uygun Philips televizyon boyutunu ve modelini seçmesine olanak verip satın alma sürecini kolaylaştırıyor.



Bir diğer yeni özellik ise Türkiye’de ilk ve sadece Philips Smart TV’lerde bulunan IP-EPG kayıt özelliği; 60’ı aşkın televizyon kanalının program rehberlerine IP-EPG kayıtözelliği ile hem evden kumanda ile hem de dışarıdan akıllı telefon ve tabletinizle ulaşılabiliyor. Ayrıca IP-EPG kayıtile canlı kayıt edebilme özelliğiyle beraber kanal yayın akışlarını görebilmek ve program detaylarına ulaşıp kayıt yapmak mümkün.