Donanim 02 EKİM 2009 / 08:35

Oled Tv üreticileri nötr olma yolunda değişime gidiyor

Samsung ve LG arasındaki yarış ise hem ekran genişliğinde ve hem de fiyat açısından OLED televizyonların piyasaya daha yakın olmasını sağlıyor.

Samsung ve LG arasındaki yarış ise hem ekran genişliğinde ve hem de fiyat açısından OLED televizyonların piyasaya daha yakın olmasını sağlıyor.


 

Endüstri OLED teknolojisine sahip 32 inçlik (84 ekran) standart büyüklükteki televizyonları ya da daha büyüklerini üretmek konusunda üç yıllık bir gecikme yaşadı. Sony'nin 11 inçlik OLED ‘i 2008'de tüm dikkatleri üzerine çekmiş olsa da bu ilgi kısa süreli oldu. Sony 21 inçlik ve 27 inçlik modeller sürmeyi planlarken, bu planları televizyon dünyasındaki daha büyük problemlerle savaştığı için erteledi.

Yeni teknoloji standartlarıyla kuşatılmışken, OLED televizyonlar teknolojinin ortaya attığı yeni standartlar için artık sesini duyurmanın eşiğinde olabilir. Samsung ve LG, televizyonalrında OLED teknolojisini kullanmak için daha büyük yatırım yapmaya hazırlar.

OLED endüstrisinin gelmiş geçmiş en iyi çeyreği, 2009'un ikinci çeyreğiydi. Bu çeyrekte dünya çapında 190 milyon ciro elde edilirken, bu gelişen teknoloji için iyi bir haber oldu. Ancak OLED'i akıllı telefonlara koyarak başarı yakalamaya çalışan şirketler hala OLED'in istenen; daha net görüntüsü, geliştirilmiş enerji verimliliği, ultra ince ekran gibi özelliklerini daha büyük boylarda nasıl üretebileceklerini araştırıyorlar. Bu konuda çok ihtiyatlı oldukları çok açık. OLED Birliği başkanı Barry Young " Büyük bir yatırım yapmadan önce buna sahip oldukları gücü kanıtlamaları lazım" şeklinde konuşuyor. Şimdilik üreticiler 11 ve 15 inçlik OLED televizyonları üretim hattından çıkıyor. Fakat bu geçici bir çözüm. Çünkü ihtiyacı karşılayacak ya da kâr sağlamak için gerekli ekran sayısını üretemiyorlar.

LG, Güney Kore'de bu yılın sonunda 15 inçlik OLED satmaya başlamayı planlıyor. Ancak şimdilik aylık 200 bin, yıllık ise 2.4 milyonluk bir üretim kapasitesine sahip. Samsung ve LG arasındaki yarış ise hem ekran genişliğinde ve hem de fiyat açısından OLED televizyonların piyasaya daha yakın olmasını sağlıyor.