Donanim 13 OCAK 2009 / 08:50

New York Times web yayıncılığına ağırlık veriyor

Basılı yayınların kötüye giden durumu New York Times’da köklü bir değişikliğe zemin hazırlıyor.

Basılı yayınların kötüye giden durumu New York Times’da köklü bir değişikliğe zemin hazırlıyor.


New York Times’ın basılı gazete satışları büyük oranda düştü. İnternet yayınlarının aylık bazda 20 milyon ziyaretçisine karşılık gazete satın alanların sayısı 2,8 milyon. Dolayısıyla New York Times internette atılım yapmaya yöneliyor.


 


Gazetenin yeni binasında online yayın ve kağıt baskı ekibi birlikte çalışıyor. Geliştirici/gazeteciler ekibi, 2007’den beri muhabirler ve editörlerle işbirliği yaparak interaktif web özellikleri yaratmak için uğraşıyor. Tıpkı New York Times’ın ABD 4 Kasım seçimleri döneminde oluşturduğu "Election Day Word Train" sitesi gibi.


 


Bu siteye giren kullanıcılar, ekranda çıkan yüzlerce kelime arasından, o anki ruh hallerini tanımlayan bir kelime seçiyordu. İkinci aşamada kelimelerin renkleri ve büyüklükleri değişiyordu. İnsanlar Mc Cain ya da Obama’yı desteklediklerini açıkça gösteriyordu. Böylece toplumun nabzı farklı bir yolla ölçülüyor ve gözler önüne seriliyordu.


 



Hindistan’ın Mumbai şehrinde meydana gelen bombalı saldırılar süresince New York Times, Times Extra adlı alternatif bir ana sayfa oluşturdu. Bu sayfada, diğer haber kaynaklarının da linkleri veriliyordu. Böylece haberler sadece tek kaynak ile sınırlandırlımıyordu.



 


NYT köşe yazarlarından David Carr “Bu uygulama, ne zamandan beri düşündüğümüz bir şeyi geçerli kıldı. Bu adamlar da (web uygulamaları geliştirenler) Times’dan. Farklı yetenekleri var ama hedef ve standartlarımızı onlar da paylaşıyor” şeklinde görüş bildiriyor. Gazetenin yetkilileri yeni grubu onaylamak da oldukça hızlı davransa da, hala bir jenerasyon boşluğu var. Kağıda dokunmanın zevkini yaşamak isteyen daha gelenekçi bir kesim sonuçta hala mevcut.