Donanim 13 MART 2009 / 12:26

Ne kadar çok kelime o kadar iyi sonuç

Hitwise araştırmasına göre, daha uzun arama sorguları, yıllar geçtikçe popülerleşmeye başladı.

Hitwise araştırmasına göre, daha uzun arama sorguları, yıllar geçtikçe popülerleşmeye başladı.


Daha önceleri arama sorguları bir,iki ya da üç kelime ile yapılırken şimdi bu kelime sayılarının kullanım oranları sırasıyla yüzde 1, yüzde 3 ve yüzde 5'e geriledi. Dört ve altı kelimelik sorgular ise yıllar içinde yüzde 3’ten yüzde 20’ye yükseldi. Uzun sorgular, araştırmacıların daha bilinçli ve eğitimli olmaya başladığının bir göstergesi. Kullanıcıların arama motorlarından beklentisi de zaman içinde arttı.


Kullanıcılar soracakları sorununun ana kelimesi yazmaktansa artık tüm soruyu yazıyor ve aratıyor. Çünkü arama sonuçları sayfasında doğrudan cevaba ulaşmak istiyor. Arama motoru optimizasyonunda geliştirme çalışmaları da sürüyor. Akademisyenler ve arama motorları internet kullanıcılarının kısa arama terimleri kullanarak arama yaparken ne niyetlediklerini daha iyi anlamaya çalışıyor. Bunu, kullanıcının daha önce sergilediği arama alışkanlıkları ve araştırma profili üzerine o kişi hakkında veriler girerek sağlıyor. Coğrafi konum bilgileri, internet servis sağlayıcısı ve hatta kullanıcı hızının da bu konuda etkisi büyük.