Donanım 15 MART 2013 / 11:26

Microsoft tablet satışında beklentilerin altında kaldı

Geçtiğimiz Ekim ayında büyük beklentilerle pazara sunulan Microsoft Surface’ın 1,5 milyonluk satış yaptığı belirtilirken, bu sayının şirketin beklentilerini tam olarak karşılayamadığı ifade ediliyor. 



Bloomberg’in haberine göre, donanım alanına Surface ile giriş yapan şirketin, 400 bini Pro olmak üzere toplam 1,5 milyon tablet satışı yaptığı iddia edildi. Konuyla ilgili şirketten net bir açıklama yapılmamasına karşın, ortaya çıkan tablonun Microsoft’un çok da hoşuna gittiğini söyleyemeyiz.

Donanım alanına oldukça iddialı bir giriş yapan şirket, beklentilerini oldukça yüksek seviyede tutmuş, tablet pazarındaki dengeleri tamamiyle değiştirmeyi amaçlamıştı. Ortaya çıkan tablo şirketi pek fazla tatmin etmese de, ortaya çıkan (her ne kadar resmi olmasa da) sonuçlar gelecek için oldukça umut verici görünüyor. Özellikle Apple ve Android ekosistemi arasındaki çetin rekabet göz önüne alındığında, Microsoft’un bu iki tabletten çıkarttığı dersleri sonraki modellere yansıtması durumunda tablet pazarında beklediği başarıya ulaşabileceğini söyleyebiliriz.

Bunun yanı sıra Windows 8 işletim sistemine sahip cihazlar üreten Acer, Fujitsu ve ve Asus gibi ortaklar da satışların beklenen seviyenin altında olduğunu belirtiyorlar. Microsoft donanım alanının yanı sıra yazılım alanında da kendini gerçekçi bir şekilde eleştirebilir ve müşteri geri dönüşlerini dikkate alırsa, pazardaki rekabetten faydalanalarak satışlarını yükseltebilir. Gelecek günler bu konudaki yeni gelişmelere oldukça açık.