Donanim 30 EYLÜL 2011 / 09:59

Lenovo ikinciliğin peşinde

Şu anda pazarın üçüncü büyük kişisel bilgisayar üreticisi konumunda olan Lenovo 2012 yılına ikinci olarak girmenin peşinde.



Pazardaki daralmada bazı şirketler hedeflerini düşürürken bazıları ise çıtayı daha da yukarı çekiyor. Lenovo, NEC ile yaptığı ortak çalışmadan ve Medion’u satın almasından sonra hedeflerini daha yükseğe çekti. IDC’nin (International Data Corporation) raporundaki 2011 yılı ikinci çeyrek verilerine göre pazar payını yüzde 12,2’ye yükselterek dünyanın en büyük üçüncü kişisel bilgisayar üreticisi olan Lenovo’nun hedefi 2011 yılı sonunda dünya ikincisi olmak.

[caption id="attachment_35528" align="alignleft" width="177" caption="Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı"][/caption]

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı, “Türkiye’de son çeyrekte toplamda yüzde 9 pazar payı ile 5’inci sırada yer alıyoruz. Dizüstü bilgisayarda ise yüzde 12 ile 4’üncü sırada yer alıyoruz. Dünya çapında baktığımızda ise ikincilik yolunda hızla ilerliyoruz” dedi. Gerçekleştirilen yönetim uygulamaları ile 21 milyar doları aşan bir yıllık gelir miktarı elde eden Lenovo, kısa bir süre önce de Fortune Global 500 listesinde 450’nci sırada tekrar yer almıştı.